Down Under - Reisverslag uit Kapunda, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Kapunda, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Augustus 2015 | Australië, Kapunda

Maandag 24-8. De temperatuur is 13/14 gr. en eerst is het bewolkt ,maar later komt de zon erbij. We gaan van Peterborough via Eudunda naar Kapunda.

Vanmorgen zijn we op ons dooie gemak opgestaan.Rondom ons heen , er stonden gisteren zo'n 29 caravans/campers, was iedereen druk in de weer om zo spoedig mogelijk te vertrekken.Dat merken we iedere keer op elke camping en we hebben het nu eens rustig bekeken en dachten: waarom hebben jullie toch iedere keer zo'n haast om weg te komen. Je hebt toch vakantie? ?En daarbij de dag duurt nog lang. Wij hebben ons tot nu toe niet aangepast wat dat betreft.Na alle dagelijkse beslommeringen reden we uit Peterborough weg en namen prompt de verkeerde afslag,dus draaiden we maar weer om en toen zagen we de borden en ook welke kant we op moesten.Dat heb je hier wel vaker, dan geven ze de richting maar van 1 kant aan. We kwamen weer langs Terowie ,maar dat hebben we rechts laten liggen. Het landschap blijft hier heuvelachtig en het is heel erg groen hier met veel weiden met schapen en soms koeien.Eerst deden we Burra aan en dat was rond koffietijd ,dus hebben we daar bij de plaatselijke bakker iets gedronken en dat ging er best in. Het stadje ziet er leuk uit ,maar hier willen we niet overnachten, dus gaan we weer op pad.We kijken wel in Eudunda . Ook dit is een leuk stadje en dus op zoek naar een caravanpark. Nou mooi niet , dat er hier 1 is.dus moeten we wel verder naar Kapunda.En bij aankomst ,zien we dat ook dit stadje er vriendelijk en leuk uitziet.En hier hebben ze dus wel een camping.We staan nu vlak bij een golfbaan, een paardenracebaan en allerlei sportvelden en uiteraard een Oval voor het Australische voetbal.En daarbij is er een park en natuurlijk ook een Memorial voor de gevallenen van alle oorlogen.Nadat we de van geparkeerd hebben ,zijn we eerst aan onze lunch begonnen.Lekker met een kop thee erbij.Toen zijn we een stuk gaan lopen en kwamen bij de VVV terecht.Daar hebben we geinformeerd ,wat er zoal te zien is hier.We zitten aan de rand van de Barossa Vallei. en dat betekent heel veel wyneries( wijngaarden). De dame van de VVV gaf aan wat er allemaal te zien en te doen is. Tevens lag er een boek over de Barossa met daarin heel veel lekkere recepten. Dat hebben we dus gratis mee kunnen nemen.O ja , toen we naar het centrum liepen, kwamen we langs een tuin, waar verschillende fruitbomen in stonden.Peter vroeg aan de man ,die daar in liep, aan welke boom nu mandarijnen en welke sinaasappels hingen ,omdat dat niet helemaal duidelijk was.En op de terugweg van het stadje kwamen we daar weer langs en de man had op ons staan wachten en had zowel mandarijnen en sinaasappels voor ons geplukt en gaf ze aan ons.We hebben hem hartelijk bedankt en na het eten, hebben we heerlijk verse mandarijnen zitten eten en ze smaakten perfect