Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Augustus 2015 | Australië, Adelaide

Maandag 31-8.Het is een prachtige ochtend met een stralende zon en blauwe hemel. Er is geen wolkje te zien en het is 19 gr..

O'Halloran Hill.

Nadat George zijn ochtendwandeling heeft gemaakt en Herma naar /curves is geweest, zijn we eerst aan de koffie gegaan.Daarna zijn we via een mooie route naar het Cleland Wildlife Park gereden.Dit park ligt ten noord-oosten van Mount Lofty.Nadat we de entree betaald hadden en ook nog wat voer voor de dieren,zijn we eerst naar het reptielenhuis gelopen.Er waren daar verschillende soorten slangen(giftig /dodelijk en ongevaarlijk)en Lizzards te zien waren.Gelukkig allemaal achter glas.Op bepaalde tijden kunje naar de Koala's toe om ze vast te houden of foto's te laten maken. Dat doen we nu niet , maar later wel ,zo rond 2 uur.Niet om ze vast te houden ,maar gewoon om ze van dichtbij te bekijken.Overal lopen Potoroos vrij rond en deze beestjes lijken op kangaroos, maar zijn zo groot als een wild konijn. Deze diertjes zijn vrij tam en je kunt ze met de hand voeren.Met het voer dat we gekocht hadden ,mag je de kangaroos, Potoroos, Bandicots, Emoes, Wallibis en de eenden en ganzen voeren.We hebben ook de Tasmanian Devils bezocht, maar zagen er maar 1 en die lag heerlijk te slapen in het zonnetje. Via een volgend pad kwamen we bij de Wetlands( vivers en moerassen). In de vijver zwommen eenden ,ganzen aalscholvers,waterhoentjes en Macpie-ganzen Omdat we terk kregen ,zijn we naar het restaurant gegaan om te lunchen.Na de lunch zijn we eerst naar de Koala's gegaan. Daar aangekomen ,had een verzorgster er 1 in de boom zitten en gaf hem telkens eucalyptus blaadjes te eten. Dat is het enige wat ze eten en dat doen ze zo'n 4 uur per dag en de rest van de tijd zitten ze te slapen.Ze voelen heerlijk zacht aan en George heeft een foto van ons gemaakt ,toen wij hem aaiden.Ze hebben in dat park flink wat koala's. Toen we doorliepen ,kwamen we weer langs de Tasmanian Devils en nu waren er 2 te zien,diei gevoerd werden door hun verzorger. Het zijn 2 vrouwtjes. Opeens zag Peter een Blue Wren. dit is een heel klein ,maar prachtig felblauw gekleurd vogeltje. Ze zijn zo snel en beweeglijk ,dat het zeer moeilijk is om ze op de foto te krijgen. De mannetjes zijn blauw en de vrouwtjes bruin/beige.We wilden via het kangaroovveld naar de Emoes, maar de weg daarheen was afgesloten i.v.m. paringstijd van de kangaroos, die dan erg agressief kunnen worden.We hebben ze wel gezien ,maar op afstand.Overal in het park kom je de Potoroos tegen,soms in hun uppie en soms met hele groepen.
De Echidna's hebben we niet gezien ,dat zijn egels, maar zij hebben een rondere bek. Een van de bijzondere dieren ,die we hier zagen ,is de Dingo,ook wel Wild Dog genoemd. Het zijn prachtige en krachtige hondachtigen met een lichtbruine vacht. Tevens hebben we de Wombat gezien.Dit dier is niet groot, lijkt wat op een beer ,maar loopt op 4 poten en heeft een wollige vacht. hij lijkt traag maar kan een snelheid van 40 km.per uur halen. Zijn poten zijn erg sterk en hij graaft diepe holen en leeft daarin . het is vooral een avond/nacht dier.Het lijkt of je hem zo kan knuffelen ,maar dat is niet aan te raden ,want hij kan behoorlijk agressief zijn en goed bijten.Terwijl je rondloopt hoor je en zie je overal vogels/vogeltjes. Soms moet je goed kijken om ze te zien ,zo klein zijn ze.Trouwens het park is ook schitterend tegen de Adelaide Hills aangelegd en oogt zeer natuurlijk met heel veel leefruimte voor de dieren.

• 01 September 2015 - 11:09

HenT:

Wat heerlijk om nog een tijdje dingen met z'n vieren te kunnen doen! Dat is even heel anders dan de 3 maanden met z'n tweeën. Gezellig hoor. Doe ze de hartelijke groeten van ons.
    Hennie