Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 September 2015 | Australië, Adelaide

Dinsdag 1-9. 19gr. en afwisselend wat zon en en bewolking en af en toe een spatje regen.

O'Halloran hill-------> Strathalbyn.

Vanmorgen zijn we na de koffie in de auto gestapt . we rden door Clarendon de heuvels in. De weg slingerde zich over mmoie heuvels en diepe dalen door verscheidene dorpjes.We passeerden diverse bergen en soms waren er diepe afgronden. De route ging naar Strathalbyn.Dit is een wat grotere stad
tussen Adelaide en Murray Bridge in.Bij 1 van de winkels zagen we een mooie geruit jack voor Peter.Hij lijkt wat op een blouse maar is wel van binnen gevoerd met teddy.Het is eigenlijk een jack voor de overgang tussen zomer en winter of in het voorjaar.Na nog wat winkels bekeken te hebben ,waaronder een second -hand-shop, waar trouwens niet veel soeps te vinden was, zijn we doorgereden. George stopte bij een Winerie. hij heeft daar 1 wijntje geproefd, want hij moest nog rijden. ook hebben we daar de lunch gehad. Deze bestond uit 4 grote zelfgebakken broodjes en op de schaal ,die erbij besteld hadden ,lagen 2 soorten kaas(geitenkaas en cheddar). verder lag er bacon en een soort rookvlees op en plaatselijk gemaakte worst. Tevens lag er inktvis en gedroogde tomaten en olijven op en bij. Daarnaast stond een schaaltje met olijfolie en een schaaltje met allerlei zaden. Alles was opgemaakt op een bedje van een soort sla met olijfolie. Ook hadden we een kleine pizza medditterranian erbij besteld. alles was heerlijk en daarbij een fles water en als toetje dronken we thee en koffie.Daarna zijn we in de auto gestapt en naar de volgende Winerie gereden.Daar hebben we even binnen rondgekeken en daar hingen prachtige kunstwerken van hout gemaakt door Aboriginals.Ook stonden er prachtige houten beeldhouwwerken, die manshoog waren.
waar je hier in de omgeving ook kijkt , je ziet overal enorme wijngaarden links en rechts van de weg,afgewisseld met grote velden koolzaad.Vanaf de laatste wijngaard reden we in zuid-oostelijke richting naar Lake Alexandria. Dit is een heel groot meer met een zeer wisselend landschap eromheen.. Daarna zijn we via Finiss en Mount Compass over een evenzeer mooie weg teruggereden naar O'Halloran Hill, waarbij we ook nog noarlunga , Old Reynella en Reynella passeerden.