Down Under - Reisverslag uit Hawker, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Hawker, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Augustus 2015 | Australië, Hawker

Donderdag 20-8. bij het opstaan is het bewolkt en we gaan van Whyalla naar Hawker in de Flinders.

Van ochtend na het ontbijt zijn we zo rond 9.15 uur vertrokken. Maar eerst heeft Peter de kaart ,waarmee je de poort kunt openen ingeleverd bij de receptie ,want daar betaal je $20 borg voor .Daarna op pad en hoewel het weer wat triest oogt en er flinke rukwinden staan en weinig zon is, gaan we vrolijkn op weg naar onze volgende bestemming.Eerst maar eens langs Port Augusta en daar zouden we in 1e instantie een paar dagen blijven ,maar een aantal mensen op de camping zeiden ,dat we beslist naar de Flinders moesten gaan. Dus zo gezegd ,zo gedaan.Dus we lieten Port Augusta links liggen en reden door naar Quorn en toen naar Hawker. Eigenlijk wilden we naar Wilpena , maar we vonden dat we genoeg gereden hadden voor vandaag ,dus hebben we hier in Hawker een camping gezocht.Ze hebben er hier 2 en nadat we ze beiden bekeken hadden,zijn we op het Flinders Ranges Holliday Park gaan staan.Dit ziet er goed uit.Onderweg naar Hawker , zagen we al dat we een goed besluit hadden genomen om hier heen te gaan.We reden tussen groene bergen door. De weg slingert zich door het mooie landschap en dan ook nog eens berg op en af.Om 3 uur zijn we dus in Hawker gestopt en de baas van de camping gaf ons gelijk een aantal tips om de volgende dag te gaan doen .Hij gaf ons een regiokaart en gaf daarop aan welke gravel-roads we wel en welke we niet konden nemen.Daar kunnen we wat mee.We weten nog niet hoelang we hier blijven ,want dat ligt ook een beetje aan het weer