Down Under - Reisverslag uit Hawker, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Hawker, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Augustus 2015 | Australië, Hawker

Vrijdag 21-8.Hawker. Afwisselend zonnig en bewolkt en 23 gr.

We hebben besloten om vandaag via Wilpena en Blinman naar de Parchilna Gorge te gaan.Volgens de regiokaart van de camping ,leid de weg dei we gaan volgen eerst naar de Arkaba Lookout. Om daar te komen ,moesten we een unsealed road op en die zo'n km. volgen.We kwamen bij een hele mooie uitkijkpost. We stonden hier erg hoog en keken van daaruit zo in het dal en naar mooie grone bergen en flinke rotspartijen.Daarna reden we naar Wilpena.Het is geen dorp ,maar zoals ze dat hier noemen een compound. Er is een VVV en een general store ,waar je ook wat kunt drinken. Tevens hebben ze een een campground en een resort ,waar je huisjes en appartementen kunt huren.Tevens kun je hier prachtige wandelingen maken.
Er sttaat hier een berg ,die per 1000 jaar een meter omhoog komet en oogt als een grote viskom.Daarna zijn we naar de Hucks lookout gereden en ook hier is het uitzicht verbluffend.Toen naar Blinman. onderweg zagen we behalve dode kangaroes, ook levende have,zoals een stuk of 33 Emoe's,,2 springende Walibi's en schapen.Vlak voor blinman zijn we linksaf geslagen naar de Parchilna Gorge.Dit is een route over een unsealed road en beslist niet overal even recht en glad, maar juist heuvelig, bochtig en hobbelig.We reden tussen hoge bergen en rotswanden door en er liepen diverse diep geulen naast de weg en ook een aantal ravijnen en natuurlijk veel kreken(creeks).De omgeving was schitterend. o,ja we zagen zelfs geiten onderweg.De laatste 4 km. van die route tot aan het hotel , waren echt niet leuk meer ,zo hobbelig en ruw en dat was niet fijn voor Peters handen.De campingbaas had ons verteld ,dat ze in dat hotel heerlijke Emoeburgers hebben en dat hebben we natuurlijk uitgeprobeerd.Het hotel heet overigens :Prairie Hotel.
En hij had gelijk. Ze smaken echt heerlijk.Verder is daar in dat gat niets te beleven .Alleen komt er zo af en toe een goederentrein langs en zo ook toen we daar zaten te eten en verschillende bezoekers staan dan op en maken daar een foto van.Nog even dit; vlak voordat we bij het hotel aankwamen,zat er een Lizzard op de weg. Peter heeft er een foto van gemaakt . Daarna heeft hij een stok in V-vorm gepakt om het dier aan de kant te zetten,anders rijden ze hem misschien dood en dat is zonde.Toen hij met de stok het beest oppakte ,werd hij agressief en beet zich vast in de stok. Peter heeft hem aan de kant gezet ,waarop het beest wegrende.
Op de terugweg naar Hawker zagen we Pellegrine Fallcons midden op de weg zitten eten. Ook hier wilde hij foto's van maken ,maar ze vlogen direct weg toen we stopten. Helaas dat feest ging dus niet door. In Hawker hebben we nog foto's gemaakt van het oude treinstation ,dat nu dienst doet als restaurant en even verderop zagen we een andere lizzardsoort over de weg lopen. Toen Peter er een foto van wilde maken ,reageerde ook deze agressief door te blazen en zijn bek open te sperren.
Na terugkomst op de camping ,is Peter de campingbaas gaan bedanken voor de goede tips

• 21 Augustus 2015 - 21:40

Antonie:

Dat waren weer 3 aparte dagen met veel belevenissen.
    Die van de lizzard...hahha dapper hoor.
    op naar het volgende avontuur