Down Under - Reisverslag uit Whyalla, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Whyalla, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Augustus 2015 | Australië, Whyalla

Zondag 16-8.18Gr en eerst mist en later heel veel zon.

Vanmorgen bij het wakker worden en vooral bij het opstaan ,was het een kleine wereld.Tevens was het vochtig en klam,maar na zo'n 1 1/2 uur was de mist opgetrokken en brak de zon door.Peter had wel zin in een gebakken eitje als ontbijt en dus hebben we dat in de kampkeuken voor elkaar gemaakt.Heerlijk met een kop thee erbij en daarna afgewassen. Na het douchen zijn we naar de andere kampkeuken gegaan ,want daar werden pancakes gebakken door iemand van de camping tussen 10.30 en 11 uur.Als je wat wilde drinken ,dan moest je daar wel zelf voor zorgen en je moest ook de borden en het bestek even afwassen. nou ,dat is geen bezwaar na zo'n 2e ontbijtje.O, ja , toen we gisteren Whyalla binnen reden ,hadden we op een groot bord gezien ,dat er vandaag een of andere markt zou zijn.Bij de receptie hebben ze aangegeven ,waar we moesten zijn en het was gemakkelijk te vinden.De entree prijs viel erg mee en we kregen zelfs nog korting , omdat we pensioners zijn.Het was een soort jaarmarkt met allerlei standjes en kermisattracties en uiteraard veel eettentjes.Er waren ook een aantal hallen en in 1 stonden allemaal oude auto;s en vrachtwagens. In weer een ander was een soort vogeltentoonstelling met duiven ,kippen ,hanen en eenden. In weer een andere hal was kunstnijverheid te zien,zoals het spinnen op een spinnenwiel, allerlei gebreide spullen, quilts en borduurwerk. Er was zelfs een Dutch Shed ,waar ze volgens het reclamebord Oliebols, Pickeld Herring, Pea Soup, Rookwurst en Croquettes verkochten.dit om de community te steunen. Vervolgens zijn we nog even naar de Jetty gegaan om te zien of we nu dolfijnen zouden kunnen ontdekken. Ja hoor , ze zwommen weer net weg en we konden nog net hun ruggen zien.Omdat het zondag is ,hoef ik van peter niet te koken en gaan in het Beach Cafe wat drinken en eten. Zo gezegd ,zo gedaan en het was heerlijk