Down Under - Reisverslag uit Whyalla, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Whyalla, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Augustus 2015 | Australië, Whyalla

Zaterdag 15-8. afwisselend bewolkt en zon en zo'n 17 gr.W egaan van Port Lincoln naar Whyalla visa Cowell.

Vanmorgen zijn we na het ontbijt vertrokken uit port Lincoln.De zon scheen ,maar al gauw betrok het en af en toe hadden we wat motregen.
Onderweg zagen we een bord dat verwees naar Tumby Bay en aangezien we geen haast hebben, besloten we om daar heen te rijden. hier was gelukkig meer te zien dan gisteren in Coffin Bay.vlakbij de Jetty hebben we in een gezellige tent koffie gedronken.Daarna zijn we doorgereden en we zagen weer een bord met nu een verwijzing naar Port Neil en we dachten :ach laten we daar ook maar even naar toe rijden.,maar daar was het een dooie boel en zijn we gauw verder gegaan.Dus op naar Cowell. Het was de bedoeling om daar de nacht door te brengen en ja er was een camping , maar die zag er niet uit ( slecht onderhouden en kaal) . Nee daar wilden we voor ons verdriet nog niet staan.Peter had nog een andere camping op een bord zien staan.maar eerst hebben we nog even getankt.We waren al ver buiten het dorp,toen we de aanwijzing voor die andere camping zagen. We zijn er gaan kijken en deze zag er wel beter uit ,maar nog niet naar onze zin.Dus besloten we om door te kachelen naar Whyalla zo'n 100 km. verder.Daar aangekomen zochten we de voor ons bekende camping van 3 1/2 geleden maar weer op en die had een mooie aanbieding. en wel : bij een verblijf van minimaal 4 nachten was de prijs $25 per nacht. en dat is echt niet duur. vergeleken met de Euro is dat ca. 15 Euro.We hebben besloten hier 5 nachten te blijven.Nadat we de Van op zijn plek hadden, kwamen we tot de conclusie ,dat hij wel erg scheef stond. dus is peter naar de receptie gelopen met de vraag of ze soms wat balken of stenen hadden om hem recht te zetten. Er zou direct iemand komen om het probleem te bekijken en ja hoor ,binnen 2 minuten was hij er en zag direct wat het probleem was. Hij reed met zijn golfkarretje weg om wat houten balken op te halen en nog geen 3 minuten later ,stond de Van met zijn hulp een stuk rechter en hoeven we niet bang te zijn ,dat we uit bed rollen of schuiven vannacht.Hij vertelde ons trouwens ook nog , dat er iedere dag een aantal dolfijnen naar de Jetty kwamen. Dus wij daar al wandelend heen en toen we daar aangekomen waren ,zagen we nog net 2 rugvinnen onder water verdwijnen en we hebben ze die dag niet meer gezien. Maar ja , we hebben nog een paar dagen en misschien zien we ze alsnog.Na het eten hebben we zitten rummikubben.