Down Under - Reisverslag uit South Perth, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit South Perth, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juli 2015 | Australië, South Perth

Vrijdag 24-7.Het wordt vandaag zo,n 18 graden met wisselende bewolking.

Perth/ Ascot.

Vanmorgen moesten we er al vroeg uit ,want om 9 uur moet de Van bij de garage zijn voor olie verversen en een nieuw oliefilter.Na een klein uurtje waa dat ook weer gebeurd . Ze hadden ook nog de bandenspanning en de verlichting gecontroleerd en tevens de banden van alle modder en rotzooi ontdaan. Nu kan hij er weer 10.000 km. tegen.We willen vandaag naar Kalamunda en dat ligt nooroostelijk van Perth in een heuvelachtig/rotsachtig gebied.Bij de VVV hadden we er een folder van gekregen en andere gasten op de camping vertelden ons dat het daar prachtig is en dat je er prima kunt wandelen.Het stadje bleek trouwens ook best leuk te zijn. toen we daar aankwamen ,zo rond een uur of 1/2 11zijn we eerst maar eens koffie gaan drinken. Er was een coffeeshop(hahahaha) in een winkelcentrum en daar kwamen we ook een oudere dame in een scootmobiel tegen, die een opmerking maakte over Peter zijn stokken.Na een uitleg zei ze , je hebt groot gelijk ,dat je ze gebruikt. Zij bleek een Duitse te zijn en kwam uit Mainz en was getrouwd met een engelsman.Dus wij schakelden over op duits en dat vond ze geweldig en zeker toen ik het lied van de Lorelei begon te zingen en ze vertelde ,dat als ze dat lied hoorde, zij altijd akteerde, dat ze lange blonde haren had en ze dan borstelde. Dit was echt heel leuk.Daarna zijn we naar het Helena-reservoir gegaan. Als het water te hoog komt te staan , laat men het water in de Helena rivier lopen, maar die stond nu helemaal droog.Het was wel een hele klim, maar het uitzicht boven was het zeker waard Daarna zijn we teruggereden naar Kalamunda,omdat we ook nog naar de Lesmurdie Falls willen. nou het was even zoeken voor we de juiste route gevonden hadden. dit ligt ook weer in een National Park in een prachtig rotsachtig landschap aan en doodlopende weg.Je moest weer ettelijke trappen af om bij de Lookout te komen en zo kun je de waterval zien.hij is niet breed , maar wel ontzettend diep.Je vanaf dat punt trouwens verschillende wandeltracks volgen , zelfs tot beneden aan de waterval , maar dat hebben we niet gedaan. Vanaf de Lookout had je ook een prachtig uitzicht op de omgeving en de Skyline van Perth.Nadat we weer naar boven waren gelopen, zijn via het stadje naar het noorden van het National Park gereden ,want vanaf daar loopt er een eenrichtingsweg door het Gooseberry Natinal Park. Deze weg is zeer smal en kronkelig met hele stijle en scherpe S-bochten , waarvan je er 2 niet in 1keer kon nemen , maar daar had je 2 keer steken voor nodig. op verschillende plekken langs die weg , hadden ze uitkijkpunten gemaakt, zodat je daar foto's kunt makenToen we terug waren in Kalamunda zijn we wat gaan eten en hebben daar nog een tijdje door de winkelstraatjes gebanjerd. toen we het zat waren ,zijn we terug gegaan naar de camping en we waren ruim op tijd terug voor de Happy Hour. Deze was weer hardstikke gezellig en nadien hebben we lekker gegeten.

• 25 Juli 2015 - 15:18

Ria:

Hallo Trackers, weer een prachtig verhaal. Dat Lorelei lied willen we zeker een keer horen Wilma.
    Groetjes uit Ass'n

• 25 Juli 2015 - 15:23

Antonie:

Heey jullie beide.

Wat is het toch heerlijk jullie verslag te lezen.
    dank je wel

Veel mooie momenten op naar de volgende plek

• 25 Juli 2015 - 19:19

MaNiRe:

Volgens mij was de van niet de enige die een 10.000km beurt kon gebruiken. Zo te lezen hebben jullie heel wat afgelopen/geklommen. Zijn de zolen onderhand nog niet versleten???

We zijn heel benieuwd naar de foto's van de mooie lookouts!

Groetjes uit een stormachtig Nederland,

MaNiRe