Down Under - Reisverslag uit Perth, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Perth, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Juli 2015 | Australië, Perth

Donderdag 23-7. bij het opstaan zonnig en later bewolking.

Het heeft vannacht weer heel har geregend en we werden vanmorgen ook wakker van de vliegtuigen ,die hier vanuit Perth opstijgen, want we zitten vlakbij het vliegveld. We waren vanmorgen lui en zijn lekker langer blijven liggen om lekker relaxed wakker te worden.Na het ontbijt gaan we op zoek naar een garage ,want de auto moet een beurt hebben en wel olie verversen en een nieuw oliefilter.Dus Peter is naar de receptie gegaan om te vragen of zij een garage wisten. hij kreeg 2 adressen op. Peter had nog even met de buurman staan praten en die had de tip gegeven om eerst naar de prijs te vragen. Dat bleek een goede tip te zijn, Want de 1e garage vroeg maar liefst $220 voor deze service. Dus wij naar de 2e ,ook omdat we het niet vertrouwden en bij deze garage vroegen ze slechts $110 , dus de helft.De andere is echt een oplichter ,ook volgens de buurman ,toen ik hem onze ervaringen vertelde.De garage vroeg aan Peter om om 8 te komen ,maar dat is wel heel erg vroeg en bij mij viel mijn mond open van verbazing. Maar nu staat de afspraak op 9 uur. Daarna zijn we teruggereden naar de 1e garage , want daartegenover staat een IGA , een supermarkt en aangezien we bijna door onze voorraad eten heen zijn, moet dat weer aangevuld worden.zo nu kunnen we er weer even tegen. Na de lunch, we hhadden bij de IGA lekkere broodjes meegenomen, zijn we een stuk gaan wandelen. vlakbij de camping loopt een ruiterpad en dat zijn we gaan volgen en kwamen vervolgens bij de Swanriver uit.via een wandel/fietspad liepen we richting de brug ,die over de highway loopt.Daar zijn we ook over een vrij lange houten brug gelopen ,dielinks en rechts omgeven werd door zeer drassig land , vanwege de regen van de laatste dagen. op de brug kwamen we een vrouw tegen met 3 kinderen , waarvan 2 in een buggy en 1 in een draagdoek op haar borst en hoewel het aardig fris was ,droeg zij slechts een t-shirt zonder mouwen en uiteraard een joggingbroek.Via een villawijk zijn we teruggelopen naar de camping en onderweg vonden we nog een splinter nieuwe schroevendraaier, die we maar meegenomen hebben,. Je weet maarnooit.Onder het genot van een mok thee met een koekje zit ik dit verslag te schrijven en Peter zit te puzzelen. toen peter naar de w.c moest werd hij door de buurman uitgenodigd voor de Happy Hour in de kampkeuken. We zijn er om 1/2 5 naar toegegaanmet onze drankjes en pinda"s. Later kwamen er nog wat mensen bijen zo kletsten we tot een uur of 1/2 7. Daarna moest ik nog voor de warme hap zorgen, dat werd dus een laat diner, maar niet minder lekker.Vanavond maken we het niet al te laat ,omdat we morgen dus al vroeg naar de garage moeten.