Down Under - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juli 2015 | Australië, Rockingham

Zaterdag 25-7.Bij het opstaan zonnig en later veel bewolking ,maar droog.We willen vandaag niet ver rijden en gaan dus van Perth via Fremantle naar Rockingham .We zijn vanmorgen op ons dooie akkertje opgestaan en hebben daarna lekker rustig ontbeten en toen de spullen ingepakt.We namen afscheid van buurman Dennis en gingen op pad. Voor de zaterdagmorgen 1/2/10 was het al vrij druk op de weg.we zijn maar om het centrum van perth heengereden naar het westen richting Fremantle.Het is maar een 1/2 uurtje rijden. Ook was het heel gemakkelijk om hier een pafkeerplaats te vinden net aan de rand van het centrum.Volgens een jonge vrouw .die wij de weg vroegen ,was het slechts 3 minuten lopen en dat klopte ook wel.Toen we richting de stad liwepen , kwamen we eerst een overdekte markt tegen. Het gebouw was niet erg groot , maar je kon er van alles kopen. Van fruit tot vlees en groenten en ook kleding. Er waren ook een aantal kramen/stalletjes , die Aboriginal kunst en artikelen verkochten, zoals didgeridoo's, beschilderde emoe-eieren en stenen.In het midden stond een koffiekraam en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt.Daarna verlieten we de markthal en zijn door de winkelstraten gaan slenteren. nadat we de stad gezien hadden ,zijn we terug gegaan naar de markthal en hebben daar voor ons een broodje BRATWURST gekocht.Tevens hebben we er een zak mandarijnen gekocht. en Nu terug naar de van.en door naar Rockingham.Dat is vlak bij Fremantle.Na wat zoeken ,vonden we een camping,maar tot onze verbazing was het kantoor na 12.00 uur zaterdags gesloten.Toen hebben we aan een man op de camping gevraagd of er nog een was en jawel hoor ,aan het strand. Wij daar heen en wat schetst onze verbazing ook deze had zaterdags na 12.00 uur zijn kantoor gesloten en als je daar wilde staan ,moest je maar op maandag terugkomenWe hebben nog even met 2 dames van de camping gesproken ,maar schoten er niks mee op. Dus goede raad is duur ,wij op zoek naar de VVV. De VVV zat in een groot gebouw , waar op dat moment ook ng een darts-kampioenschap aan de gang was. Bij de VVV werden we door een allervriedelijkste man in een rolstoel geholpen en hij belde de 3e camping om te vragen of ze open waren en dat was gelukkig het geval. Wij dus naar camping n0.3 en daar blijven we nu 2 nachten.We hebben de camping nog even bekeken en een stukje van de omgeving verkend

• 26 Juli 2015 - 10:31

HenT:

Wat maf dat die lui van de campings -toch vakantieverblijven !!- op zaterdag na 12.00 u. dicht zijn. En dan moet je zeker maar langs de kant van de weg blijven staan. Fijn dat jullie er toch een gevonden hebben. Veel plezier.

Hennie

• 26 Juli 2015 - 11:29

Anny En Willem:

Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen,wat maken jullie veel mee.
    Groetjes uit Zevenaar