Down Under - Reisverslag uit Perth, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Perth, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Juli 2015 | Australië, Perth

Woensdag 22-7.bij het ontwaken is er veel bewolking en het word vandaag zo,n 18 gr.

We besloten om al voor het ontbijt een was te draaien ,zodat we de rest van de dag de tijd hadden om te doen en laten wat we wilden.na het ontbijt twijfelden we of we de was in de droger zouden doen of aan de lijn hangen. En aangezien we toch nog moesten douchen, besloten we om hem in de droger te stoppen, dan was hij tenminste klaar als we weg wilden.Na het douchen bleek de was nog lang niet droog te zijn ,dus hebben we hem alsnog maar opgehangen. Intussen was het stralend weer geworden. Vanaf de camping zijn we naar de bushalte gelopen, dat is maar een kippeneindje en daar hebben we de bus naar het centrum genomen, wat maar $4,50 p.p kost.We willen hier alles eens wat beter bekijken, want er staan hier prachtige koloniale huizen in de binnenstad, pal tussen de zeer moderne gebouwen van 10tallen verdiepingen hoog. Er was zelfs een kapelletje dat helemaal in gebouwd werd en letterlijk overbouwd werd . Ook winkels zijn er genoeg. Het rare is dat je hier geen prijzen bij de getoonde artikelen in de etalage ziet. Wel hoeveel ze afgeprijsd zijn varierend van 20- 50 % en als je dan binnen gaat kijken naar b.v. een trui of jurk of polo en je ziet dan prijzen van $200 of meer dan is het echt niet leuk meer.Zo loop je van de enen arcade in de andere en de 1 nog luxueuzer dan de andere. Het zijn eigenlijk overdekte winkelcentra , maar dan zeer luxe met foodcourts en heel veel nagel -en massage salons.Af en toe begon het wat te miezeren, maar dat telkens maar even. in de Carillon-arcade hebben we heerlijke broodjes en 2 flesjes water gekocht en die wilden we buiten opeten en wel op de Jetty bij de Swanriver. Daar dus naartoe gewandeld en daar aangekomen, leek dat de hele boulevard en pier een bouwput was. Gelukkig was er wel een voetpad aangelegd en zo konden we toch een kleine pier bereiken en toen hebben we daar op een paarstoelen gezeten en onze broodjes opgepeuzeld. Er stond een flinke wind ,dus we zijn met de rug naar de wind gaan zitten.toen we weg wilden , volgden we weer de borden met voetpad erop ,maar wat we ook probeerden we kwamen er niet uit en toen we een weg wilden oversteken ,werden we tegengehouden door een arbeider ,die zei dat we daar niet mochten lopen.Dus wilma vroeg hem waar de bushalte was en die bleek pal naast ons te zijn . Alleen was dat niet erg duidelijk aangegeven.Het was wel weer een blauwe ,dus gratis, bus. Na zo,n 4 1/2 rond hobbelen, waren we het wel zat en zijn we teruggegaan naar de camping.Het was nu trouwens aan het motregenen en dat stopte niet meer . Bij een druk kruispunt gingen we op zoek naar de juiste bushalte, maar konden die niet vinden ,dus zijn we naar het busstation gelopen.Dan ben nje bij het station , maar hoe kom je binnen en waar staat de juiste bushalte. Binnenkomen lukte via de lift en daarna zagen we een infocentrum voor bussen en daar verwezen ze ons naar halte D1, waar verschillende bussen richting onze camping zouden vertrekken.Terwijl we in de bus zaten, begon het te stortregenen en we dachten ,nou de was is extra nagespoeld en dat word toch de was in de droger doen , maar toen we in Ascot aankwamen bleek het daar kurkdroog te zijn en de was bijna droog.Dus gelijk maar binnengehaald op een paar dingen na . die hebben we wat later opgehaald en binnen te drogen gehangen ,omdat de lucht wel heel erg donker werd.Peter is daarna lopend bier gaan halen en toen hij bijna terug was ,begon het ook daar te plensen.Maar hij heeft het redelijk droog gehaald. na het avondetenhebben we nog gekaart en zijn bijtijds gaan slapen.