Down Under - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Augustus 2015 | Australië, Port Lincoln

vrijdag 14-8.

O,ja om even terug te komen op de opmerking van: je hoefde je niet af te vragen wat de dames- of heren kant van de w.c. was.Aan de vrouwenkant was eengroot vrouwen gezicht geschilderd en je raad het al : aan de mannenkant was een groot mannengezicht met een hoed geschilderd.

Wel bij het opstaan was het half bewolkt en de temp. zou omhoog gaan naar zo'n 18 gr. en geen wind.Verder was het zonnig.
We hadden besloten om vandaag eens te gaan kijken in Coffin Bay.De afstand is 47 km. en het eerste stuk is bekend voor ons,want het is dezelfde weg die we reden naar port Lincoln , alleen dan de andere kant weer op.toen we in coffin Bay aankwamen ,was het mooi weer en de zon stond te stralen aan de hemel.De baai en omgeving zijn prachtig om te zien. Ze hebben er ook een Jetty en daar zat een man te vissen en peter zei meteen: kijk een loos vissertje. en ja hoor ,hij had gelijk ,want de man had nog niets gevangen.Het dorp is ook leuk om te zienen ligt mooi aan de baai en heeft prachtige villa's. Maar verder valt er niets te beleven . Zelfs het vinden van een cafe of eettent kost aardig wat tijd . Maar uiteindelijk hadden we er 1 gevonden en daar hebben we wat gegeten en gedronken.Daarna zijn we weer richting Port Lincoln gereden . We zijn doorgereden en op een gegeven moment zagen we een bord staan met de plaats Koppio en museum erop.De weg was in het begin geasfalteerd , maar de laatste 12 km. was een gravel-road. Deze was echter goed te berijden op een paar kleine stukken na, maar dan doe je maar wat kalmer aan. We haddeen geen idee wat voor een museum het zou zijn. We zijn er binnen gegaan en nadat we de entree hadden betaald, kregen we een plattegrond mee en konden we alles gaan bekijken. Het is een soort open-lucht museum en er was werkelijk van alles te zien.Er waren veel landbouwwerktuigen en tractoren verzameld vanaf de jaren 1820.Een gebouw ging over alles wat met hooi te maken had. Er was een oud schoolgebouw met allerlei zaken ,die je in een school hoort aan te treffen ,maar vooral uit de jaren 1900 en zelfs van daarvoor.Er was een gebouwtje , dat helemaal was ingericht met allerlei vormen van prikkeldraad en hoe ze gespannen en verbonden konden worden. Er waren wel tussen de 500 en 1000 verschillende vormen van prikkeldraad.Tevens was er een oude bank met heel veel kasregisters en een oud telegraafkantoor.verder hadden ze veel oude auto's en vrachtwagens staan. Heel erg leuk was een huisje , helemaal ingericht in de stijl uit de jaren 1850-1900, zodat je je precies voor kon stellen ,hoe ze toen hier leefden. en niet te vergeten ; ze hadden ook een stel hand- en trapnaaimachines staan , waaronder heel veel Singers.Alles bij elkaar genomen ,was het zeker de moeite waard, dat we hier naar toe gereden zijn.De man van het museum, verontschuldigde zich nog ,want je kon de historie van Australie absoluut niet vergelijken met die van Europa, want eigenlijk is de historie van dit land pas 200 jaar oud.We vertelden hem , dat we het toch zeer de moeite waard hadden gevonden.En zo hadden we weer een fijne en leuke dag achter de rug.

• 16 Augustus 2015 - 08:11

Antonie:

hahahaha...bij die 2 w.c`s had ik wilde fantasieen.
    speciale gaten in de deur.
    oude poepdozen...speciaal gezellig gemaakt...met vrouwen dingen en mannen dingen
    de luchten die men achterlaat
    maar schilderingen op de deur niet gefantaseerd.

wat stoer z`n open lucht museum...kan me voorstellen dat je je daar prima kunt vermaken en al wat er te zien is.
    200 jaar oud?! sta ik niet van te kijken dat land was nog niet ontdekt.

goede reis naar de volgende belevenis