Down Under - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Augustus 2015 | Australië, Port Lincoln

donderdag 13-8. 19gr. zon met wat bewolking en soms wat motregen in Port Lincoln.

Na het ontbijt, we hebben lekker tot bij 1/2 9 in bed gelegen, zijn we na het douchen naar het centrum gereden. We hebben de Van geparkeerd op een plek waar we 4 uur kunnen staan zonder ook maar iets te hoeven betalen.Nu eerst maar eens op zoek naar een kapper, want dat is toch echt wel nodig.We hadden er snel 1 gevonden ,zowel voor dames als voor heren.We hebben een afspraak voor over een 1/2 uur ,dus zijn we maar ergens wat gaan drinken om de tijd door te komen en toen terug naar de kapper. Het was daar een drukke boel. er waren 4 dames tegelijk aan het werk. De vrouw ,die ons hielp, was een gezellig mens. Ze wilde van alles weten over Nederland en vertelde dat ze zelf in Praag en Munchen was geweest. Ze heeft 2 dochters,waarvan 1 in Spanje en 1 in Iran en daar heeft ze het best moeilijk mee. na mij was Peter aan de beurt en nu hebben we weer lekkere korte koppies.We hebben weer verder door het centrum gebanjerd en toen we trek kregen bij de Subway een lekker broodje gegeten en daarna hebben we nog even langs het water gelopen.Daarna zijn we teruggegaan naar de Van ,want Peter zijn bier is bijna op ,d,dus uitkijken geblazen ,want het pad is niet breed en je ligt zo beneden in het water.Dus moeten we een drankzaak opzoeken.Dat is ook gelukt en kan hij er weer even tegen. Tijdens het rond toeren door de omgeving kwamen we bij een haven en daar waren ze vissersboten aan het lossen. bij 1 werden er hele scholen tonijn uit het ruim gehaald en die gingen in diepvrieskisten ,die op een vrachtwagen stonden.bij de andere konden we niet zien wat er gelost werd.Daarna weer verder en zo kwamen we bij een plaatsje North Shields geheten. Nou erg welkom ben je daar niet ,want alle wegen lopen daar bijna dood. Dus maar weer terug naar de camping en een kop thee gepakt. We wilden daarna nog een trail, de Parnkalla trail genaamd, gaan lopen. We wisten uiteraard niet hoe lang die was ,maar toen we al een aardig stukje gelopen hadden ,werd er op een paal aangegeven ,dat de trail zo,n 8 km. lang is. Dat hebben we dus maar niet gedaan dat hele eind.Onderweg kwamen we mountainbikers en joggers tegen, dus uitkijken geblazen ,want je ligt zo beneden in het water.opeens zagen we een trap ,die naar beneden liepnaar het water.. wij dus naar het strand en daar hebben we een stuk over gelopen. op een gegeven moment konden we niet verder,want er lagen grote rotsblokken en er overheen klimmen vonden we toch wat riskant,dus zijn we weer terug gegaan naar de trap om het pad verder te volgen. uiteindelijk kwamen we bij een werf uit ,waar een aantal schepen lagen op de helling. Verder waren er geen activiteiten te bekennen. tijdens deze wandeling kwamen we zoals gezegd joggers tegen .Nou ze doen maar , ons niet gezien op die steile hellingen. dus wij zijn rustig terug gekuierd naar de camping