Down Under - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 Juli 2015 | Australië, Geraldton

Zondag 19-7. zon en 22 gr. en we gaan van Kalbarri naar Geraldton.

Na het opstaan en voor het het ontbijt wilde Peter de watervoorraad aanvullen in de tank.Nou dat aanvullen ging nog goed, maar toen hij de slang loskoppelde brak het verbindingsstuk naar de kraan gewoonweg af en het water spoot over zijn voeten en broek. Hij was kleddernat. zo snel hij kon , spurtte hij richting kantoor, maar het geluk was met hem ,want halverwege kwam hij al een medewerker van de camping tegen. hij vertelde de man wat er aan de hand was en even later sloot deze de hoofdkraan af. De buurman kwam even later zijn caravan uit om te kijken waarom hij geen water meer had en toen heeft peter hem uitgelegd wat er aan de hand was.We waren nog maar net aan het ontbijten of de kraan werd al gerepareerd.Daarna zijn we eerst even lekker wezen douchen en daarna zijn we op pad gegaan.Aan de andere kant van van dit stadje ligt een broedcentrum voor Australische vogels.Je ziet er ontzettend veel soorten papegaaien van klei tot groot. er zijn hele grote bij , zoals de Red Tale Cockatoo of deYellow Tale Cockatoo.Maar ook de gewonere soorten en vinken. sommige van de papegaaien konde enkele woorden zeggen en er was er zelfs eentje bij die Jingle Bells en Waltsing Mathilde kon fluiten , maar ook naar mooie vrouwen floot.Zijn naam is Tuna. Het was zeer de moeite waard om hier enige tijd rond te kijken.Nadat we uitgekeken waren, zijn richting Geraldton gegaan via Northampton. Bekende naam , waar zouden we die van kennen? Geraldton is een grote stad. We zijn eerst naar de boulevard gegaan ,want daar is de VVVgevestigd.Helaas is deze op zondagmiddag geslotenDus zijn we zelf maar op zoek gegaan naar een camping. Nu is dat hier niet zo moeilijk ,want ze worden met grote borden overal langs de weg aangegeven.Dus we hadden er snel 1 gevonden. In de kampkeuken troffen we weer Nederlanders.Een stel met 2 zonen en wel een 2ling. Na het eten hebben we nog een tijdje zitten praten en omdat zij naar Kalbarri gaan ze een aantal dingen over die plaats verteld en ook een folder meegegevn. In de kampkeuken staat ook een biljart en er hangt een grote t.v. De jongens gingen biljarten en pa deed mee. Wij hebben lekker relaxed op de bank gehangen en naar de Australische versie van The Voice gekeken. Bijtijds hebben we de van opgezocht, want we wilden vroeg gaan slapen. ondertussen is het beginnen te regenen.Trouwens , het heeft de hele nacht geregend en soms zo hard , dat het net leek of ze zakken met knikkers op het dak werden uitgestrooid.