Down Under - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Juli 2015 | Australië, Carnarvon

Woensdag 15-7. Carnarvon.

Als we opstaan is er een strak blauwe lucht en de temperatuur gaat naar zo,n 25-27 gr.
We hebben na het ontbijt de luifel van de Van gehaald , want we willen naar het schiereiland en dat is toch te ver om te gaan lopen. op het schiereiland is een 1mile Jetty en die willen we wel zien en bewandelen. Daar aangekomen . blijkt dat je voor het betreden van de pier $5,- p.p. moet betalen. Er gaat ook een trientje over de pier heen en weer en dat kost dan ook nog eens $10 per persoon voor een ritje van misschien 5 minuten. Daar hebben we dus vanaf gezien , want dat leek het ons echt niet waard.Vlakbij liep er een pad richting een uitkijktorentje tussen mangrovenbossen in. Daar zijn we toen naar toe gelopen en we kwamen toen ook bij een korte Jetty waar we over gelopen zijn . helaas zgen we daar geen wild , hoewel het er wel zou moeten zijn.We zijn teruggelopen naar de Van en zijn teruggereden naar het stadje.Langs de baai ligt een mooie boulevard en daar was ook een voetbrug. Die voetbrug kon aan het begin daarvan ook open gedraaid worden voor de jachten , die daar het ruime sop willen kiezen of terugkeren van zee.Over de brug liep ook nog een gedeelte van de spoorlijn , die we bij de andere jetty gezien hadden. Dit gedeelte is echter niet meer in gebruik.Er stond op het eiland ook nog een oud stationnetje . Vanuit de verte leek het nog heel wat , maar dichterbij gekomen , bleek het totaal vervallen en doorgeroest te zijn.Dus weer teruggelopen naar de stad en daar koffie /choco gedronken en in de shops wat rondgesnuffeld. Helaas was er niet veel bijzonders bij.Na de lunch zijn we naar het OTC Space en Tecnology Museum gegaan. het is een museum in het ruimte-observatorium van Australie , dat in contact stond met Houston en de gesprekken met de astronauten van de Apollo en Discovery doorgaf . Het was dus eigenlijk een ruimtevaart -museum en van hieruit hadden ze contact met Nasa. in Amerika zijn bijna alle controlestations afgebroken, maar hier hebben ze hem behouden.Je kunt er zelfs een simulatievlucht maken in een echte capsule voor 3 personen.Er werden ook 3 films vertoond hoe het allemaal was ontstaan en hoe het allemaal is verlopen. En verder natuurlijk veel apparatuur en zelfs een oude telex. Het was leuk en ook interessant om dit te zien.De rest van de middag hebben we lekkr rustig op de camping doorgebracht.

• 16 Juli 2015 - 17:50

Antonie:

Her Houston colling... voor telling the story`s ten pionts!!!!
    haha .
    gaaf dat ze dit bewaard hebben.

• 17 Juli 2015 - 11:50

Anny En Willem:

Ik heb jullie verhalen net gelezen.
    Ik liep achter vanaf 30/6.
    Maar het is heel lek om te lezen en ik blijf het volgen.
    Veel plezier verder.
    Groetjes Anny