Down Under - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Juli 2015 | Australië, Exmouth

Zaterdag 11-7. Zonnig , maar iets minder warm en 24 gr.
Vandaag van Nanutarra naar Exmouth.

zoals gewoonlijk eerst maar eens ontbeten en Wilma maakt gelijk de lunches klaar, zodat ze onderweg niet hoeft te schipperen met al het spul.
Volgens enkele buren op de camping , kan het in Exmouth wel eens erg druk zijn , omdat de schoolvakantie hier in het westen is en waarschijnlijk zal er geen plek zijn op de vakantieparken/caravanparks.Nadat we de highway verlaten hebben na zo,n 105 km om naar het noorden van het schiereiland te gaan, zien we voor het eerst schapen lopen en niet achter hekken, maar gewoon los langs de weg. En soms wel erg vlak bij de weg, zodat het oppassen geblazen is , dat er niet eentje onder of tegen de wagen aanloopt.Toen we in Exmouth aankwamen, zo rond het middaguur, zijn we eerst maar een camping gaan zoeken.We hadden er snel 1 gevonden en gelukkig hadden ze nog een plekje op de zgn. overflow, want de rest van de plaatsen waren al besproken. Daar hebben we de tafel en de stoelen vast neer gezet en zijn toen doorgereden naar het centrum om boodschappen te doen. Dit stadje is niet groot en bestaat voornamelijk van het toerisme . Wel staan er schitterende villa,s met aanlegsteigers ervoor pal aan de baai.Daarna op zoek voor koffie en chocolademelk voor Wilma, want de thee is hier niet te drinken. Ook al vraag je om groene thee, ze laten het zakje er zo lang instaan , dat het net zwarte thee is.We vonden een bakker, Bruby,s en deze heeft ook een lunchroom en aangezien we ondertussen wel trek hadden gekregen, hebben we daar lekkere belegde broodjes besteld en opgepeuzeld.Voor Wilma 1 met zalm en voor peter 1 met kip.Verder hebben we wat in het centrum rondgekeken en daarna terug gegaan naar de camping.O ja bij 1 van de shops in het centrum kon je een cruise boeken om walvissen en dolfijnen te gaan spotten, maar die waren $375,- p.p., wel inclusief lunch , maar dat vonden we toch een beetje te gortig.De rest van de middag en de avond hebben we op de camping doorgebracht

• 13 Juli 2015 - 15:47

Hennie:

Leuk dat we nu kunnen zien waar jullie zijn (op de kaart !)