Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Augustus 2015 | Australië, Adelaide

woensdag 26-8.Het is bewolkt en 16 gr. en regen. Van Kapunda naar O'Halloran Hill.

Gisterenavond hebben we op Skype met George en Herma afgesproken om zoals zij zeggen naar huis te gaan en thuis is i O'Halloran Hill bij Adelaide.Na het ontbijt vertrokken we om via de toeristische route naar Nuriootpa en dan naar Angaston te rijden. Daarna gaat de route via een mooie slingrende weg en heuvel op enaf naar Eden Valley, Springton en dan naar mount pleasant en birdwood.De bergen/heuvels rondom Adelaide zijn prachtig, groen en overal zie je wijngaarden. De een nog groter dan de andere.Onderweg zijn we gestopt om even koffie te drinken en uiteraard voor een plaspauze.Zo hebben we tijdens de rit naar huis verschillende Scenic routes gereden, zoals: The Barossa Valley route, The Torrens Valley Route en hebben Het plaatsje Lobethal links laten liggen om naar Hahndorf( hoezo Duitse namen) te rijden.In dat laatste stadje heb je verscheidene Duits georienteerde winkels, waar ze Duits bier en Mettwurst verkopen. Ook is er een zaak waar ze en Duitse en Nederlandse producten verkopen, zoals oliebollenmix tot chocoladehagelslag- en vlokken van de ruijter. ze verkopen er ook Deventer kruidkoek en dus hebben we voor Herma daar zo'n koek en een kangarooworst gekocht..Voor George hebben we een wijnfles-standaard ge4maakt door Aboriginals gekocht.Bij Sikko's Pannekoekhuishebben we broodjes kroket gegeten. De jongedame ,die ons bediende ,is getrouwd met de eigenaar ,die Nederlander is en zelf spreekt ze ook aardig wat Nederlands.Toen we gegeten hadden, zijn we weer verder gereden , maar nu via de Mount Lofty Scenic Drive.die moet ons uiteindelijk bij Mount Lofty brengen.Die berg is de hoogste daar in de buurt van Adelaide. Helaas begon het net weer te regenen toen we daar aankwamen en dus zijn we maar doorgereden en gelukkig hebben we een Tom-Tom. Zo konden we zonder al te veel moeite de weg naar Huis vinden. Bij aankomst stonden ze ons al bijna op te wachten en het weerzien was allerhartelijkst. We hebben lekker bijgekletst en de kadootjes vieln in de smaak en dat alles onder het genot van een kop thee en een plak Deventer kruidkoek.

• 29 Augustus 2015 - 11:39

Antonie:

Jeetje ...het is terug bij af.
    Wat een mooi reisverslag.
    Moge de reis terug naar Nederland ...net zo mooi zijn!!!

allen verhalen hoor ik graag live als jullie weer teurg zijn.
    gr Antonie