Down Under - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Augustus 2015 | Australië, Ceduna

Dinsdag 11-8. 15 gr. en veel bewolkng wwar de zon wel doorheen wil.Later krijgen we regenbuien.

Van Nundroo via Ceduna naar Streaky-Bay.

Zoals ik al vertelde , hebben we vanmorgen maar niet gedouched , want het water was koud en het was buiten maar 2,5 gr. bij het opstaan.De wind was ondertussen gedraaid en kwam nu uit het zuiden, dus vanaf Antartica. tijdens ded rit , kreeg peter het flink te verduren van windvlagen van opzijen zeker als er dan ook nog eens een stel road-trains passeert.Net voor Ceduna was er de grenscontrole voor fruit en groente en dat soort zaken.De controleur wilde even in de koelkast kijken en na mijn uitleg over wat er inzat, konden we doorrijden. Eigenlijk stelde de hele controle geen moer voor.In Ceduna hebben we wat boodschappen gedaan en we wilden de wifi opladen, maar dat konden ze daar niet voor elkaar krijgen. Dus dat wordt een paar dagen wachten op de verslagen.
Toern we weg wilden rijden, begon het prompt te regenen en niet zo zachtjes ook.Door het slechte weer misten we de afslag naar Streaky-Bay en reden we weer de grens over naar West-Australie. dus snel omgekeerd en weer langs de controlepost terug. Gelukkig had ik de bon van de boodschappen bewaard, zodat we zonder problemen langs de controle raakten.Want in ceduna blijven , wilden we niet.We willen naar het zuiden naar Streaky-Bay. Onderweg bleef dan weer hard en dan weer zacht regenen en er stond een loeiharde wind , zodat we bij elke rosd-trai ,die passeerde een ware douche over ons heen kregen.Gelukkig werd het droog toen we in Streaky-bay aankwamen. We besloten om na een kop thee, naar het plaatsje te lopen en toen we bijna bij het centrum waren, begon het echt te plensen.We hadden gelukkig wel onze regenjassen bij ons , ook i.v.m. de straffe wind. bij een bakker evn wat gedronken en toen de bui over was, zijn we snel teruggelopen naar de camping. Precies voor de volgende bui waren we binnen. Het begon zelfs te hagelen, maar dat was zo over. Alleen de wind blijft maar doorrazen.