Down Under - Reisverslag uit Esperance, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Esperance, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Augustus 2015 | Australië, Esperance

Donderdag 6-8 Esperance , bewolkt en zonnig afwisselend en 18 gr.

Vanmorgen scheen de zon zowaar alweer.We durven het bijna niet hardop te zeggen , maar het weer is wel aan het verbeteren.We besloten om wat in de omgeving rond te gaan neuzen , maar dan wel met de Van.Want om nu weer naar het centrum te gaan is een beetje veel gevraagd.Vanaf de camping sloegen we linksaf en wilden de oceaan kant een beetje volgen.Dus hielden we de kust in de gaten ,maar telkens liepen de wegen dan dood.Dan stond er ineens een houten hek en moest je of links of rechtsaf slaan.Zo kregen we ook een goed beeld van de nieuwbouwwijk van Esperance. uiteindelijk kwamen we op een weg richting een National Park. Langs de weg stond op een gegeven moment een bord met daarop aangegeven welke wegen er open en welke er gesloten waren i.v.m. de regen . Er stond ook op aangegeven welke wegen er voor 4 wheel-drive waren.Na nog een afslag genomen te hebben , kwamen we ineens bij een haventje uit.Er lagen verscheidene vissersboten en ook een aantal jachten en niet van die misselijke.Ook was er een scheepshelling ,waar een boot op lag , die opgeknapt werd.We zijn daarna doorgereden naar het National Park.Toen we daar aankwamen , zat er niemand bij het kantoor om de entree te betalen. Je moest zelf de auto registreren en dan betalen ,maar we hadden alleen groot geld bij ons en bovendien werd de weg even verderop een dirt-road, dus zijn we maar omgedraaid en teruggereden naar Esperance ,waar we opnieuw bij de Subway gelunched hebben.Daar vandaan zijn we de andere kant langs de oceaan opgereden. Dit is werkelijk een prachtige route met uitzichten op heel veel eilanden , die voornamelijk uit grote rotsparijen bestaan.Ze zijn enorm grillig van vormen bij 1 zat er zelfs een heel groot gat in de rots.Door al die rotsen in zee , krijg je een prachtige branding en golfslag langs de kust.Bij een bepaald punt liep de weg nogal steil omhoog en daarna naar een Lookout weer steil naar beneden en wel 23 %. Daar zijn we dus naar beneden gegaan om vanaf dat punt met een flink aantal treden weer een trap op te gaan om een schitterend uitzicht te krijgen over de oceaan en de eilanden.Nu moeten we ook weer die 23% omhoog en dan de weg terug naar Esperance. bij terugkomst op de camping hebben we eerst lekker een kop thee gedronken en daarna zijn we bij de shop een ijsje gaan halen , want daar hadden we zin in.Na het ijsje verorberd te hebben zijn we nog een stuk gaan wandelen om de benen te strekken. Dat doet je goed i.p.v. alleen maar de hele dag zitten . Daarna hebben we nog een kop thee genomen en heb ik dit verhaal op papier gezet

• 06 Augustus 2015 - 19:43

Antonie:

hallo, we hebben een dag 32 graden overleefd.!!!
    zoiets al bij jullie rustig aan dan breekt het lijntje niet.
    Wat een aparte dag hebben jullie beleefd.
    met als topper die 23% en een super uitzicht!!!

goede reis op naar de volgende plek

• 06 Augustus 2015 - 22:53

Marry Brentjes:

Weer heel wat verhalen gelezen; het lijkt allemaal relaxt en plezierig te gaan.
    Geniet nog lekker, jullie zullen inmiddels wel heel wat kilometertjes gereden hebben.
    Veel plezier en lieve groet vanuit een zomers Nederland

• 07 Augustus 2015 - 09:51

HenT:

Werden de benen niet gestrekt toen jullie die trap op en af zijn gegaan? Lijkt ons moeilijk trappen te lopen met gekromde knieën ;) ;). We zijn benieuwd naar de uitzichten. Groetjes.