Down Under - Reisverslag uit Esperance, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Esperance, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Augustus 2015 | Australië, Esperance

Dinsdag 4-8. 15gr en we gaan van Jerramungup naar Esperance en dan via Ravensthorpe.

Voordat we vertrokken , hebben we nog even met de Aziaten ,die naast ons stonden , staan praten. Hij was soms moeilijk te verstaan, maar hij vroeg ons van alles over Europa en zei dat hij daar graag een keer heen wilde.Zo hebben we hem uitgelegd , dat een Coffeeshop in Nederland totaal iets anders is dan hier in Australie en dat hij niet moest denken , dat je daar koffie ging drinken.We hebben hem verteld , dat hij dan naar een cafe moet.Ze rijden in 2 luxe wagens en hebben een werkvisum en ze slapen in een klein tentje.Ze komen uit Taiwan en reizen low-budget. Het zijn net Chinezen, die laten ook altijd alle deuren openstaan en dat doen zij ook of het nu van de kampkeuken is of van het toiletgebouw.Ze gaan richting perth ,dus we komen ze niet meer tegen.Daarna vertrokken we richting Esperance.We hadden nog genoeg benzine en wilden in Ravensthorpe tanken. zo gezegd ,zo gedaan .Dus aangekomen in Ravensthorpe zagen we een BP. Tot onze stomme verbazing hadden ze geen benzine meer. Peter ging binnen vragen ,waar het volgende benzine station was en dat was pas over 80-100 km.Gelukkig had de baas nog een jerrycan met 13 liter staan en die kregen wij. We rden verder en even verderop stond nog een benzinestation en daar konden we gelukkig de tank nog vol gooien ,maar ook zij waren er doorheen.De maatschappij had het 2 dagen eerder al aan zullen vullen, maar dat was nog steeds niet gebeurd en de mensen in het dorp zaten dus ook zonder benzine. Het zal je maar gebeuren.Wij weten echter zeker dat we Esperance zullen halen.Bij dit station hebben we een milkshake en een springroll besteld en opgegeten.voordat we verder reden , heb ik de lucnchpakketten uit de koelkast gehaald en die hebben we al rijde3nd opgegeten. Op zo'n 10 km. voor Esperance werd het aardig donker en even later begon het te regenen.Nadat we een camping hadden gevondenen de van op zijn plaats hadden gezet , konden we niets anders doen ,dan binnen gaan zitten en wachten tot het droog word.Na een bezoek aan de w.c , hebben we de kampkeuken opgezocht. Hij ligt nogal verstopt en heeft een toegangscode, maar we redden ons er wel mee

• 04 Augustus 2015 - 13:40

Ria En Bert:

Prachtige verhalen schrijven jullie over de belevenissen down under. Jullie verjaardagskaart voor Ria in vandaag 4 augustus om 13:24 aangekomen. Ruimschoots op tijd en erg snel mag ik wel zeggen. Neem toch maar een jerrycan (netje) brandstof mee voor noodgevallen. Eer de ANWB daar is liggen er geraamtes in de Van ha ha. Groetjes van Bert en Ria

• 04 Augustus 2015 - 14:08

Antonie:

GEEN benzine.....toch hier niet voor te stellen.
    Aan de pomp .hahaha.

fijn dat die man nog wat achter de hand had.
    Goede rit naar het volgende avontuur

• 04 Augustus 2015 - 14:12

HenT:

Bij dat laatste sluiten we ons helemaal aan! We moeten er niet aan denken dat jullie in de middle of nowhere staan te smachten dat er iemand langskomt. Groetjes, Hennie & Theo