Down Under - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

31 Juli 2015 | Australië, Margaret River

Woensdag 29-7.het word vandaag zo'n 18 gr. en we gaan van Bunburry naar Margaret River.

Na een rustige start zijn we uit Bunburry vertrokken om naar Margaret river te koersen. We hadden al een aardig stuk gereden ,toen we langs de weg allemaal witte bloemen zagen staan. Ze stonden veelal onder de bescherming van bomen of struiken. We zijn gestopt en Peter heeft er een paar foto's van gemaakt.Het zijn Aronskelken en we zien ze de hele weg tot aan M.R. op een gegeven moment zijn we van de Highway afgegaan om een toeristische route te volgen en we zagen een jongeman staan liften. We zijn toen doorgereden, want Peter nemmt normaal gesproken geen lifters mee.Maar in de buurt van Busselton zagen we hem weer staan liften en hij herkende ons ook.Eerst nog getwijfeld, maar even later zijn we omgedraaid om hem op te pikken. Hij bleek ook naar M.R. te moeten en vond het fijn dat hij mee mocht rijden..Onderweg hebben we gezellig zitten kletsen. Het is een Fransman , kok van beroep en speelt ook nog eens didgeredoo.Hij trekt al heel lang door Australie en heeft zijn hart een beetje verpand aan deze regio. Uit dank voor het meerijden , heeft hij een aantal bijzondere dingen , die hier in de buurt te zien zijn voor ons opgeschreven.Over 2 weken vertrekt hij naar een vriend in Rotterdam om hem te helpen in zijn restaurant. Hij vroeg ook nog waar wij sliepen en dat hebben we hem uitgelegd nl. gewoon in de Van, door van de bank een bed te maken.In M.R hebben we afscheid van hem genomen. Daar zijn we eerst wat in het centrum gaan eten en drinken en hebben we een toilet opgezocht , want dat moet soms ook gebeuren.Op een bord in het centrum zagen we een verwijzing naar een camping en die was al snel gevonden.Nadat we de Van op zijn plek hadden, hebben we nog wat rondgelopen op de camping. hij is niet erg groot, maar alle paden zijn behoorlijk steil. Op aanwijzing van de receptioniste zijn we een stuk langs de rivier gaan wandelen en vervolgens kwamen we bij een houten brug over de rivier. Daaronder was een soort stroomversnelling gevormd door rotsblokken. We zijn de brug overgestoken en hebben het pad nog een tijdje gevolgd tot aan een T-splitsing. Toen zijn we omgekeerd en teruggelopen. Langs dat pad staan trouwens verschillende huizen, de een nog beroerder dan de ander, ahum. Terug op de camping hebben we besloten om als avondmaaltijd soep te nemen met brood erbij.En na het eten hebben we heerlijk zitten lezen

• 31 Juli 2015 - 10:56

Antonie:

Goedemorgen ...haha hier dan.
    Wat stoer een soort waldhoorn spelende kok als lifter mee te nemen.
    Heeft tie in de fan een deuntje gespeeld?!
    hahaha past nie he.
    Dat zijn joekel van instrumenten.
    Ik ga er dit jaar zelf een maken.....ECHT!!!

Wat apart die aronskelken zo in het wild!!
    ik val in herhaling ....die foto`s ....ben zooooo benieuwd
    fijne dag en tot de volgende