Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Juli 2015 | Australië, Adelaide

Donderdag 9-7.

het is 28 gr. en licht bewolkt . We gaan van Port Hedland naar Karratha via Roebourne.
We zijn vanmorgen lekker relaxed opgestaan. Niks geen gehaast, want we hebben alle tijd.
Na het ontbijt gaan we op pad via de West Coastel Hihgway richting Karratha.We waren de stad nog niet uit of we moesten stoppen voor een spoorwegovergang.Eerst kwam er een ellenlange goederentrein uit Port Hedland voorbij. De bomen gingen open ,maar de lichten bleven knipperen en even later gingen de bomen weer dicht en toen kwam er een nog veel langere goederentrein voorbij van wel 132 wagons. En je kunt je voorstellen , dat dat niet echt snel rijdt. Eindelijk konden we verder en in het begin was het nog wat saai ,maar allengs de reisveranderde het landschap en werd het afwisselend heuvelachtig met flinke begroeiing en hier en daar echt grote rotspartijen. bij Whim Creek zijn we even gestopt om wat te drinken. Er is daar alleen een pub en wat cabines voor werklui en een hotel. Buiten hielden ze een aantal kakatoes en 1 ervan was heel grappig, want hij kon praten en heette Harry en vroeg telkens of iemand zin had in een ride(ritje). Daarna zijn we verder gereden en kwamen bij Roebourne, een klein stadje aan de afslag naar Karratha. De VVV daar was gevestigd in een oude regionale gevangenis, die nu als museum was ingericht. Omdat niet alles in de oude staat was , vroegen we aan de dame van de VVV ,waarom dat was en zij vertelde ons dat het gebouw helemaal kaal was , toen zij het kregen en ze hadden langzamerhand toch weer van alles verzameld.Na dat bezoek ,zijn we doorgereden naar Karratha en zoeken daar een camping voor de nacht.De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan.Naast de camping ligt een fietscrossbaan en daarnaast een track voor motoren.
Zo voor vandaag is dit wel weer genoeg en nuu gaan we eten

• 13 Juli 2015 - 09:43

Antonie:

Hhahah wie kan zeggen dat hij op de vakantie in de gevangenis is geweest!!
    gieren toch.
    groetjes