Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

09 Juli 2015 | Australië, Adelaide

Dinsdag 7-7.

Van Sandfire naar Port Hedland onder een lekker zonnetje . Na het eten eerst maar weer getankt en daarna weer op pad. In het begin was de weg weer saaien alles leek op elkaar, maar toen we in de buurt van Port Hedland kwamen,zagen we de omgeving veranderen en verschenen er kleine zoutmeertjes en de omgeving werd afwisselender met meer verschillende vegetatie en ook witte heuvels in het landschap, wat later bergen zout bleken te zijn.Hier word dus zout gewonnen. We zitten nu ook niet ver meer van de kust af en er komen hier regelmatig cyclonen voor ,die er ook vroeger voor zorgden en nog steeds voor zorgen , dat het land volledig onder water komt te staan ,wat weer voor zoutopslag zorgt in de bodem.
Wij zijn lekker vroeg in Port Hedlanden ook een campingplek was zo geregeld. We staan nu vlakbij de Indische Oceaan en we zijn , nadat we geinstalleerd waren, zijn we lekker een stuk over het strand gaan lopen en hebben zelfs in de Oceaan gelopen en dat in de winter in Australie. Nou ja, winter!!!
Toen we terug waren bij de Van , was het tijd om voor de warme hap te zorgen.Het fijne is , dat er hier een kampkeuken is , die van alle gemakken voorzien is. Dus de nodige BBQ,s en zelfs twee gaspitten en 2 goorstenen om af te wassen. Alleen ging 1 van de 2 pitten niet aan, toen Wilma het probeerde. Dus Peter maar getracht om hem aan te krijgen en zowaar na een paar pogingen lukte hetWilma blij ,want ze wilde rijst koken.Maar veel warmte gaf die pit niet en het duurde en duurde maar. Dus hebben we maar besloten om toch in de Van verder te gaan.Wel heeft Peter de worstjes op de BBQ gebraden. Uiteindelijk hebben we toch lekker gegeten. Daarna naar binnen , want het werd wat frisser en om goed 1/2 9 gaf Peter aan dat hij bekaf was en naar bed wilde. Om goed negen uur stapten we in bed en Peter had zijn hoofd nog niet neergelegd of hij sliep al en wilma is nog lekker gaan liggen lezen

• 09 Juli 2015 - 16:08

Antonie:

Wat er 6-7 is beleefd door jullie gaan we live horen.
    Ik kan de bladzijde niet open krijgen.
    Voor de afwisseling te lezen dat de weg ook saai kan zijn...heb ook wel wat.
    Ik wordt er anders alleen maar jaloers door....al die mooie verslagen
    .hahaha
    alle goed s en tot de volgende
    Het blijft een feestje zo mee te lezen/te reizen.