Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Juli 2015 | Australië, Adelaide

Vrijdag 3-7.

We gaan van Fitzroy crossing naar Broome onder een strak blauwe lucht en met 33 gr,Nadat we bijtijds zijn opgestaan en hebben ontbeten ,zijn we eerst maar gaan tanken, want anders komen we niet zo ver meer.Het landschap onderweg is afwisselend van saai vlak tot heuvelachtig met wat bebossing.
De laatste 34 km. naar Broome waren het saaist nl. vlak en kaal.
In Broome zijn we eerst weer naar de VVV gegaan om informatie over campsites en de rest van deze plaats te vragen.We hadden al snel een camping gevonden en gelukkig hadden zij nog een plekje , want het is nu in deze plaats beredruk i.v.m.the Stairway to the moon. Ook vertelde men bij de VVV en op de camping, dat er 's avonds een markt zou zijn naast de camping en dit allemaal , omdat het volle maan is en er dan een spectaculaire maanopkomst is na zeven uur.We hebben dus vroeg gegeten en hebben daarna onze stoelen opgepakt en zijn naar de kleine pier gegaan en zijn gaan zitten wachten tot het zover was.Je ziet deze Stairway to the Moon alleen bij volle maan en bij volledige duisternis.Je geduld word danig op de proef gesteld,maar als het dan zover is , dan zie je echt iets fantastisch. Daarom is het ook zo druk, want iedereen wil het zien.Na lang wachten ,zie je eerst een zachtgeel/oranje streepje aan de horizon verschijnen , dat allengs groter en oranjer word. Daarna gaat het tamelijk snel en verschijnt de maan in al zijn glorie biven de horizon en door zijn schijnsel op het water en het slib , lijkt het net of er een trap van de aarde naar de maan ontstaat. Het is echt een fantastisch gezicht.We hebben daarna op de markt zgn chicken-springrolls gegeten en heeft Wilma een mouwloze tuniek/blouse gekocht van zijde. een lekker luchtig ding vooral met dit warme weer. Daarna zijn we vroeg gaan slapen , want we hadden de koek op.

Zaterdag 4-7.

alweer warm ca. 35 gr. en wederom een strak blauwe lucht.
Broome.
Na een heerlijke nachtrust en een eenvoudig ontbijt, besloten we om naar het centrum van Broome te lopen, wat een wandeling is van zo,n 2 1/2 km. We hebben daar heerlijk rondgewandeld en en gesnuffeld in allerlei zaakjes en rond het middaguur bij de Subway gegeten en gedronken.Daarna weer lekker rond gekuierd in dat plaatsje en toen moesten wij dat stuk ook weer terug. op de camping troffen wij toen onze buren, hij heet Andy en zij Jacky.Hij is de tuinman op de camping en zij is kapster. of wij misschien onze haren geknipt wilden hebben.Dat hebben we vriendelijk geweigerd , want we waren net voor ons vertrek al geweest. Ze nodigden ons uit om na de opkomst van de maan te komen buurten.Dus gingen wij weer naar de Stairway kijken. Het was vanavond lang niet zo druk als gisteravond en het was ook niet zo indrukwekkend , omdat het al afnemende maan was. maar evengoed een pracht gezicht. Daarna zijn we dus gaan buurten. Het was erg gezellig en onder het genot van thee en bier , was het al gauw 1/2 12. We hebben over van alles en nog wat zitten kletsen ,maar toen vonden we het laat zat en zijn we lekker gaan slapen.

Zondag 5-7.

Het word saai ,want het is vandaag prachtig weer en 35 gr.
Na het ontbijt eerst maar eens een was gedraaid en opgehangen. Nou die droogt zowat waar je bij staat. En vandaag willen we ook naar de Jetty( pier).De afstand zou ook zo,n 2 1/2 km. zijn. Eerst maar op de kaart gekeken welke richting het op was en toen op pad. Wij dus weer richting centrum ,want daar zou de Jetty moeten zijn. Het is bloedheet, maar niet zeuren, want je moet er iets voor over hebben als je wat wilt zien, toch? Bij de Jetty aangekomen , bleek het een hele kleine te zijn , die vroeger werd gebruikt door de parelvissers en die maar een klein stukje tussen de mangroven-bossen door liep.Deze heette de Streeter,s Jetty en ligt aan de Roebuck Bay en degene die wij wilden zien was wel 1500 m. lang en lag aan de oceaanzijde . Dus wij maar weer terug , dat hele eind en richting de andere pier. bij Gautheaume Point.We hebben hem wel gezien , maar van afstand , want het was nu te ver voor ons en we hadden er geen puf meer voor,dus zijn we omgedraaid en naar de camping gegaan. Na het eten hebben we nog zitten kaarten en daarna bijtijds naar bed , want morgen is het weer vroeg dag en gaan we richting Port Hedland.