rondreis Europa - Reisverslag uit Veverská Bítýška, Tsjechische Republiek van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Veverská Bítýška, Tsjechische Republiek van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Juni 2017 | Tsjechische Republiek, Veverská Bítýška

Zondag 11-06.

Na het ontbijt zijn we op de fiets gestapt en we wilden langs het stuwmeer naar Brno rijden. Maar na een paar kilometer werd het pad zo slecht dat we maar omgedraaid zijn. Dit is echt een route voor Mountain-Bikers.Kris-kras door het dorp reden we richting Kurim een nabijgelegen stadje.Opeens zagen we een geel fietsroute bordje en dat hebben we toen maar gevolgd. Dit pad ging dwars door de velden. Soms kruiste hij dan een weg en soms moest je dan weer een stukje de weg volgen, maar iedere keer kwam dat bordje met routenummer weer terug.via deze route en wat gehuchten , kwamen we in Kurim en aangezien we best wel dorst hadden gekregen, zijn we daar iets gaan drinken.Daarna weer richting de camping. Het is hier behoorlijk heuvelachtig met soms toch wel steile stukken , maar die stukken kon je vermijden door de fietsroute te volgen.Op die route kom je heel veel fietsers tegen en moest je soms door het gras , omdat het pad te smal was voor 2 fietsers. 's Middags kwamen er op de camping 2 Noorse stellen in grote campers naast ons staan. Een daarvan had problemen met de gasfles. Deze was bij het drukventiel aan het lekken. Peter ontdekte dat er een rubber ontbrak en heeft getracht dat te repareren, maar helaas lukte dat niet.Voor de moeite kregen we drinken aangeboden en we hebben een hele tijd met elkaar zitten praten.
Met het andere stel, genaamd Harald en Kristin zijn we naar het dorp gelopen en hebben daar gezellig met zijn 4en zitten eten. Met hen hebben we ook adressen uitgewisseld en we werden zelfs uitgenodigd om bij hun te komen kamperen in Noorwegen.

Maandag 12-06.

We vertrekken weer uit Veverska en gaan naar Slowakije.
Alleen zijn we zo dom geweest om de kaart van Slowakije thuis te laten liggen. Met de Tom-tom willen we niet rijden ,want die stuurt je iedere keer over de snelweg en dat willen we niet. Dus dan maar via de telefoon met Google Maps en dat gaat prima.Net over de grens hebben we eerst maar een autobaan vignet gekocht. Dat gaat tegenwoordig elektronisch, dus je hebt geen sticker op je voorruit meer nodig. Dus de reis verloopt aardig snel. Voordat we naar de camping gaan eerst maar even boodschappen halen en dan door.Bij aankomst zit het hek dicht , maar er wordt snel opengedaan door een vrouw. De beheerder ,die ff later ook komt is alleraardigst, maar na even rondgekeken te hebben, besluiten we hier 1 nacht te blijven . De camping ligt erg mooi en ziet er aardig uit maar is oud en slecht onderhouden en de prijs is aardig fors.

• 15 Juni 2017 - 16:28

Antonie Van Dam:

wat gaaf Noorwegen....ik kruip mee in een hoekje., als jullie die kant opgaan..zo mooi daar!!!!....
    tomtom zo geweldig dat het er is....de mijne heet garmin gareminhahaha...