rondreis Europa - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Juli 2017 | Frankrijk, Avignon

Zaterdag 08-07.Vandaag gaan we op weg naar Avignon.We hebben de route gisteravond al bekeken , maar Aix en Provence uitkomen is echter niet zo gemakkelijk. We willen niet via de snelweg ,maar via de Route National. Maar iedere keer komen we weer bij de snelweg ,omdat er borden ontbreken.Dus dan maar weer terug naar het centrum om van daaruit weer de route Natinal te vinden.Na lang zoeken komen we toch op de Route Nationale uit en kunnen richting Avignon koersen.Het is gelukkig niet zover daarheen.We willen naar de camping op het eiland in de Rhone. We zijn hier tijdens onze huwelijksreis ook geweest. We hadden de camping snel gevonden , maar nadat we ons ingeschreven hadden , moesten we nog 1 1/2 uur wachten tot er een plek vrij was, want het was er een drukte van belang. Via onze acsi-kaart werd er een plaats vastgelegd en de kaart hielden ze zolang tot die vrij kwam en wij de overnachtingen betaald zouden hebben.We hebben ondertussen bij de linker arm van de Rhone onze lunch verorberd en tegen 2en zijn we weer naar de camping gegaan. Na even wachten kregen we ons plaatsnummer en konden we de camper op zijn plaats zetten.Het is erg warm vandaag, dus besluiten we om maar niet naar de stad te lopen, maar met de fiets het eiland te verkennen.We fietsen langs de oever waar de bekende Pont d'Avignon ligt. Een paar jongelui gaan stand-up peddelend de rivier op en gaan aan de overkant dan stroomopwaarts.Terwijl wij dit staan te bekijken , worden we door een jongedame aangesproken en zij vraagt ons of wij dat ook willen doen.wij bedanken voor de eer en dan vraagt en ander meisje op welke camping we staan . Ze vertelt ons dat er verderop op het eiland een camping ligt , die rustiger is en ook goedkoper. Daarna fietsen we verder en gaan op zoek naar die camping, maar kunnen hem op dat moment niet vinden. dus gaan we terug naar de camper en blijven op de camping tot dinsdagmorgen.

zondag 09-07.
We hadden gisteren al ontdekt dat er een theaterfestival in de stad is.Vlak naast de camping staat ook een theater onder de voet van de brug, die naar de stad leidt.Als we de brug oversteken zien we overal affiches en aanplakbiljetten hagen en worden we in de stad om de haverklap aangesproken door mensen die folders uitdelen en in zeer rad frans je vertellen wat en waar en door wie er wat opgevoerd gaat worden. Het gaat vaak zo snel , dat we er niets van snappen. In de straten en op de pleinen vertonen verscheidene artiesten hun kunsten. Er zijn er een aantal bij , die wij erg goed vinden. al wandelend . zie je bij veel theaters lange rijen wachtenden. Het is dus erg populair en het hele festival duurt tot begin augustus.Daarna lopen we naar het Palais des Papes. Dat worst zo genoemd , omdat er vroeger een paar pausen niet in Rome , maar in Avignon hebben gewoond.Als we naar boven lopen , krijg ik steeds meer last van de warmte en de felle zon op mijn hoofd. Maar boven bij het paleis en naast de grote dom heb je een prachtig uitzicht over de stad en het dal van de Rhone.We besluiten terug te gaan naar de camping om in de schaduw onder de luifel bij te komen van de warmte. Ik blijf daar lekker rustig zitten lezen , terwijl Peter nog een stuk gaat fietsen en gaat kijken of hij die andere camping kan vinden. en zowaar hij heeft hem gevonden. Hij heet Parc des Libertes en we besluiten om daar ook nog 2 dagen heen te gaan.

• 12 Juli 2017 - 23:51

Marry Brentjes:

Wat leuk om te lezen, dat jullie in Zuid-Frankrijk rondsjouwen. Wij hebben daar ook heel wat voetstapjes liggen, Ben, de kinderen en ik.
    Mooie herinneringen. Het zal wel lekker heet zijn daar! Neem af en toe een koele duik!
    Reis ze,

• 13 Juli 2017 - 07:25

Conducteur Opa Jaap:

Hoi wij ook. Prachtige stad vol leven. Maar warm. Dat kan ik me nog herinneren. Lekker genieten jullie. Groetjes van Jaap en Riaxxx

• 13 Juli 2017 - 10:02

Antonie:

wauw romantisch...terug naar de start...veel mooie herinneringen op halen...liefs en geniet..