rondreis Europa - Reisverslag uit Pliešovce, Slowaakse Republiek van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Pliešovce, Slowaakse Republiek van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Juni 2017 | Slowaakse Republiek, Pliešovce

Dinsdag 13-06.

Zo dit hebben we dan ook weer gehad.Als het donker word hier , dan zie je geen hand voor ogen, dus zaklamp mee anders breek je hals ,nek en nieren.De beheerder vind het jammer dat we weg gaan. Alle gasten gaan vandaag weg ,dus het wordt daar erg stil. Dus op pad via de d-weg. Dit is vergelijkbaar met hier een provinciale weg, maar dan veel slechter onderhouden. Want de weg die we nu volgen , mensen wat is die slecht. Ik moet zelfs de stekker voor de telefoon vasthouden , anders schiet die uit de verbinding , zo hobbelig is het. en dat duurt zo'n 25 km. Aan het eind is je eten wel gezakt of het is er uit gekomen.Hierna wordt het een stuk beter.We kregen ook te maken met een wegomlegging vanwege wegwerkzaamheden, maar ook op die weg waren ze druk bezig en moesten we zeker 10 minuten voor een stoplicht wachten , voordat we verder konden rijden. Maar de natuur in dat gebied is prachtig. Hier en daar was de weg erg steil met zo'n 12 % steiging of daling.Na zo'n 12 km kwamen we weer op de originele route. De volgende camping heet Dobra Luka en is een natuurcamping. We worden door de eigenaren Mark en Margo hartelijk ontvangen met koffie of thee.Na een rondleiding door Margo hebben we een plekje gevonden. Het leuke hier is dat er heel veel dieren rondlopen, zoals geiten, schapen, kippen varkens en 2 paarden, waarvan 1 een Belgisch trekpaard.De geit had net 2 jongen en toen we er net waren , beviel het schaap van 2 lammetjes. Ze zijn gevlekt. O ja en het hangbuikvarkentje moet over een week bevallen. Ook leuk is , dat je hier 's avonds samen met de andere gasten en de eigenaren kunt eten en dat hebben dus ook gedaan.Trouwens alle dieren hebben hier een naam die begint met een H.En 's avonds zijn we nog even de sauna ingegaan.

• 15 Juni 2017 - 17:15

Antonie Van Dam:

had gehoopt op jullie namen in het buitenland bij de geitjes nog eens zouden blijven plakken....das dan weer jammer....hahaha