rondreis Europa - Reisverslag uit Sévérac-le-Château, Frankrijk van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Sévérac-le-Château, Frankrijk van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

11 Juli 2017 | Frankrijk, Sévérac-le-Château

Donderdag 06-07.

We gaan op de fiets naar het centrum van Aix en Provence.
Het leuke is , dat hier geen fietspaden zijn en de auto's rijden wel heel dicht langs je heen.In het centrum was het erg druk , want er was een markt. Langs de straat naar het plein stonden veel kramen met allerhande handelswaar. Bij een kraam met kleding , zag ik een leuke bloes en die heb ik dan ook gekocht. We hebben ook nog gekeken of er voor Peter wat bij was , maar dat was niet het geval. Er stonden trouwens ook veel fruitkramen en bij 1 van de kramen hebben we 1 1/2 kilo kersen gekocht voor maar 6 euro. er waren veel leuke kleine smalle straatjes met heel veel kleine boetiekjes, waar je hele tijden rond kan snuffelen.Tussen de middag hebben we in een restaurant lekker een panini gegeten en een milkshake gedronken om daarna tegen 2 en weer terug te fietsen naar de camping. Ook hier op de camping hebben ze een zwembad en daar maken we dankbaar gebruik van.Het is heerlijk om in deze hitte , daar wat verkoeling te zoeken.Na het eten hebben we gewoon in onze badkleding tot 's avonds laat zitten kaarten.

Vrijdag 07-07.

We waren door de warmte al vroeg wakker en hebben dus al vroeg een was gedraaid.Met een 3 kwartier hadden we hem aan de lijn hangen en om ff 1/2 10 stapten we weer op de fiets om het centrum en vooral de oude gebouwen te bekijken, want ze hebben hier aardig wat cultuur.Er was vandaag geen markt en tijdens het rondwandelen , kwamen we bij een kerk , die ze aan het restaureren waren. en dat leek ons niet overbodig , want van buiten zag hij er niet uit, maar van binnen was hij echt heel erg mooi.Vooral de gebrandschilderde ramen waren prachtig. Er was ook een hel mooie preekstoel ,maar hoe je daar in moest komen , was ons een raadsel, want er was geen trap naartoe en ook van de achterkant af kon je er niet opkomen.Verder dus maar door de stad ,tot we plotseling bij een afgezette straat kwamen, waar heel veel brandweerauto's stonden en het wemelde er van de brandweerlui.We zagen eerst helemaal niets , maar roken wel een vreemde lucht. even verderop stond er een graafmachine in de straat en die had waarschijnlijk de gasleiding kapot getrokken.Op0 het plein voor het gemeentehuis waren archeologen druk bezig met opgravingen en je zag duidelijk de contouren van muren en van woningen uit vroeger tijden. Aangezien het ondertussen weer behoorlijk warm was geworden, besloten we om terug te gaan naar de camping. De was was intussen ook wel droog en verder wilden we alleen nog maar rustig in de schaduw zitten en je kalm houden. In de namiddag ben ik weer gaan zwemmen. Het was vandaag 35 gr.

• 11 Juli 2017 - 19:56

Antonie Van Dam:

dappere globetrotters...wat een mooie belevenissen weer..veel plezier en hou het cool daar van binnen en van buiten

• 11 Juli 2017 - 21:58

Anny:

Leuke verhalen,ik heb ze allemaal gelezen.
    Groetjes van ons.
    Sam is geslaagd voor zijn zwemdiploma A

• 12 Juli 2017 - 09:42

Herma:

heel goed net als coober peede wij zijn net terug van queensland . it was very cold on the way home and glad to have de heater on love George and herma