Down Under - Reisverslag uit Eucla, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Eucla, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Augustus 2015 | Australië, Eucla

Zondag 9-8 Het is zonnig , maar er staat een harde wind emn we gaan van Caiguna naar Eucla..

De weg van Caiguna naar eucla is minder recht dan de weg van gisteren. Zo nu en dan waren er wat bossages en hij was behoorlijk heuvelachtig.Toen we in Eucla aankwamen via een Pass , dat is een hoge entree, zgaen we direct de camping liggen.Maar waar ,o waar , moet je je aanmelden?We hebben op een bird gelezen, dat dat moest gebeuren bij een Servicestation. maar waar is dat servicestation ins hemelsnaam.We hebben het maar aan een andere campinggast gevraagd en die legde ons op een zeer omslachtige manier uit ,hoe we daar heen konden lopen.We moesten langs de kampkeuken over een pad naar het motel gaan en ja hoor, daar was het service station.Nadat we ons aangemeld en ingeboekt hadden, zijn via dezelfde weg weer terug gegaan naar de camping. Deze is hoog gelegen en vanaf onze plek heb je een prachtig uitzicht over de omgeving en natuurlijk de oceaan. Na wat rondgelopen te hebben, zagen we verschillende hedenkings-monumenten. Er was er 1 voor 2 vissers , die op zee verdronken waren en waarvan de vrouwen nog steeds aan het zoeken zijn naar hun lichamen.Ook is er een gedenkmaal voor alle mensen ,die tijdens hun reis zijn omgekomen. Nadat we de opschriften hadden gelezen, zagen we ook nog een bord dat verwees naar een oud telegraafstation. We hadden geen zin om 4 km. te lopen om het te gaan bekijken.We rijden er morgen ,voordat we verder trekken er wel even langs om te zien wat het is.'s Avonds had ik geen zin om te koken en Peter stelde voor om in het restaurant van het hotel te gaan eten.We hebben daar lekker een kipschnitzel hawai gegeten met met sla en friet