Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juni 2015 | Australië, Adelaide

Zondag 28-6.

Bij het opstaan om goed 7 uur is er al weer een strak blauwe lucht en het wordt zo,n 32-34 graden.Vandaag gaan we van Darwin via Litchfield national Park naar Adelaide River.We zijn zo rond 9 uur na het ontbijt vertrokken richting Katherine. Eerst maar even getankt in Coolalinga in de buurt van Darwin en daarna door naar Batchelor om daar de afslag te nemen naar Litchfield National Park. In dit park zijn 3 watervallen. Bij de 1e waterval, De Florence Fallshebben we de Van geparkeerd. Het was er al redelijk druk. We zijn maar op het geluid van stromend en vallend water afgegaan. Er zijn trouwens ook wel borden met aanduidingen naar de Falls of bepaalde wandelroutes.Bij het begin van 1 van die routes ontmoeten wij een jong stel uit Canada, die daar voor hun studie waren in Australie en we hebben een tijdje gezellig staan kletsen.Op het bord stond een aanduiding van Shady Creek Walk naar de Florence Falls en die zijn we gaan volgen.Het was een redelijk goed begaanbaar pad met veel stenen en verder goed geplaveid en een paar keer moesten een stroompje oversteken via bruggetjes. Het was net of je in Burgers Bush liep, alleen een heel stuk langer , want de wandeling was wel 4 km. bij elkaar.Het pad liep dan weer flink omhoog en dan weer omlaag en met behoorlijk wat stenen treden erin.Uiteindelijk kwamen we bij de waterval.O ja , tijdens de wandeling zagen we verschillende soorten
vlinders, ook heeele kleine van nog geen pinkbreedte groot.Aangekomen bij de waterval, bleek het er een drukte van belang.Je mag hier zelfs zwemmen en dat werd volop gedaan. Sommige waaghalzen klommen op de rotsen en sprongen of doken dan naar beneden, hoewel dat verboden was volgens de borden , die er stonden. Ons dus niet gezien!!!We hebben ook nog wat foto,s daar gemaakt en daarna zijn via het pad weer terug gelopen naar de Van. alleen werd het pad nogal steil en moesten we via ca. 80 stenen treden en zo,n 135 houten treden omhoog klimmen om daar weer te komen. Zo op naar de 2e waterval , de Tormen Falls.Ditmaal kozen we de gemakkelijkste weg naar de Outlook, zoals ze dat hier noemen.Op de outlook konden we de Tormen Falls goed zien. Hij was niet echt indrukwekkend en eigenlijk maar smal, maar wel erg diep of hoog , hoe je het maar noemen wilt.Toen we deze gezien hadden, besloten we om de 3e te laten voor wat hij was, want dat was ook nog eens een keer 30 km. verderop.Via dezelfde weg ,die we gekomen waren , zijn we teruggereden naar de Stuart Highway en op sommige stukken had de weg een stijgingspercentage van wel 10%.Toen we bijna het park verlieten, zagen we een bord met de aanduiding Termite Mounds. Dit zijn termietenheuvels. Er was een groot veld met veel termietenheuvels in verschillende vormen en afmetingen.Bij de parkeerplaats stond een heel bijzonder ,hij wordt de Kathedraal genoemd en is zeker wel 4-5 meter hoog. Ook hier is het behoorlijk druk op de wg, waarschijnlijk omdat het zondag is. Plotseling kwam er een auto met zwaailichten aan, die ons beduidde , dat we kant in moesten. Even later kwam er een oversized truck aangereden met daarop een complete woning, die de hele breedte van de weg in beslag nam, dus dat was werkelijk oversized.Er reden er zelfs 2 achter elkaar met zo,n lading.We zijn in Adelaide River gestopt en daar op de camping een plaats gevonden en morgen is er weer een dag

• 28 Juni 2015 - 11:04

Antonie:

Heey allebei,
    Wat zijn jullie sportief bezig.
    Goeie klimpartij!!
    en dan....
    Wat een mooie falls zien jullie.
    Voel het fris spetteren van de watervallen hier zo.
    veel plezier .

• 28 Juni 2015 - 20:29

Anny En Willem:

Hallo buurtjes.

Heb jullie verslagen gelezen,wat een avontuur.
    Ik kon de mails eerst niet openen mar nu wel.
    We wensen jullie nog een goede reis.

Groetjes uit Zevenaar

• 03 Juli 2015 - 16:44

Jaap En Ria:

Hallo lieve tweetjes.
    Wat is het een genot om jullie mooie verhalen te lezen,we krijgen heeeel veel zin om jullie te achtervolgen.
    Geniet er maar van!!!
    Gr van Jaap en Ria