Rondreis Europa - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Rondreis Europa - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Mei 2017 | Australië, Adelaide

Dinsdag 17 mei 2017.We zijn rond 1/2 11 vertrokken voor onze rondreis door Europa.
Na een voorspoedig verlopen reis kwamen we in de buurt van Ganderkesee, toen er ineens het lampje van de accu op het dashbord oplichtte. Bij de eerste de beste garage zijn we gestopt , maar die kon ons niet helpen ,maar stuurde ons door naar een Fiat-garage in Delmenhorst, die ons zou kunnen helpen.Het was wel duidelijk dat de dynamo stuk was.Daar kwamen ze tot dezelfde conclusie , maar ze moesten hem wel bestellen en dan zouden ze hem de volgende morgen maken.De camper werd naar buiten gereden en daar aangesloten op de stroom , zodat we voor de garage konden kamperen. ondertussen werden we door het personeel van koffie en thee voorzien en konden we daarna in onze camper de nacht doorbrengen.Toen we "s avonds een stukje wilden gaan lopen, vertelde 1 van de mensen die daar werkte , waar we wel of niet heen moesten gaan, omdat 1 van de wijken beslist niet pluis was.Na terugkomst hebben we nog wat gedronken en hebben we daarna heerlijk geslapen.Op woensdag werd er begonnen met de auto , maar er ontstond een probleem omdat de bout ,waarmee de dynamo vastzit , niet los liet en ze moesten hem dus door slijpen en daarna een nieuwe plaatsen, maar die was dus niet voorradig en na lang zoeken hadden ze er 1 gevonden. Ondertussen zijn wij op de fiets naar het centrum van Delmenhorst gegaan en hebben daar op de markt aardbeien gekocht.Bij terugkomst was de camper nog niet klaar ,maar na de lunch hadden ze het karwei redelijk snel geklaard en konden we na betaling weer verder en besloten we in het centrum op de camperplaats te overnachten.We kwamen naast een oude camper te staan ,die er niet uitzag. Toen de eigenaar terug kwam en de deur open maakte , kreeg je koude rillingen. Het was binnen een zootje en toen hij ook nog opmerkingen maakte over het feit dat wij te dicht bij de Wiese stonden , zodat hij er niet achterlangs kon lopen om bij de kraan te komen , hadden we het wel gehad met hem."s avonds bleek het parkeerterrein een ontmoetingsplaats te zijn voor de jeugd met brommers , fietsen en auto's en dan werden er races gehouden met veel lawaai en muziek. maar om 1/2 11 werd het rustig en konden we rustig gaan slapen

• 25 Mei 2017 - 08:49

Anny:

Het was geen goed begin van de reis maar jullie laten de vakantie niet verpesten door een kapotte accu.Geniet er van.Hier alles oké.

• 31 Mei 2017 - 12:37

Bert:

Delmenhorst ligt toch vlak onder Bremen? Geweldige garage daar en zeer behulpzaam mag ik wel zeggen. En een lekkere camperplaats. Oude vieze brompotten vind je overal en mooi dat de jeugd op tijd op hield met hun vermaak.
    Bert en Ria