rondreis Europa - Reisverslag uit Garda, Italië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Garda, Italië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Juli 2017 | Italië, Garda

Zaterdag 01-07.

Vandaag gaan we weer op pad en nu richting Genua.Via weer de autostrada via Brescia en Piacensa. Zo vermijd je Milaan en alle drukte daar omheen.En dan langs Tortona naar het zuiden en wel naar Sassalo. O,ja vandaag is Aukje jarig en zodra we daar aankomen stuurt Peter haar een appje om haar te feliciteren.Bij Ovada van de snelweg af en dan via een stel smalle en zeer steile wegen op naar de camping. Net na de snelweg , ziet Peter een tankstation en wil daar tanken, maar al wat er gebeurt , zijn pasjes worden niet geaccepteerd. Dus dan maar naar de volgende en daar lukt het wel. Tevens zit daarnaast een Lidl, dus gelijk maar boodschappen gedaan.En dan hup, de bergen in met soms een stijgingspercentage van 12 %. De camping ligt tegen een berg aan en al snel hebben we een fijne plek met redelijk wat schaduw gevonden. Bij de incheck kunnen we ons gelijk inschrijven voor het avondeten, een regionaal buffet , bereid door de eigenaren.Dit lijkt ons wel wat. Als we bij de camper even uitblazen, horen we steeds maar motoren , die aan het racen lijken. We denken dat er en racecircuit in de buurt ligt , maar dat blijkt niet zo te zijn. Wat is het wel dan ? Het is de weg van de ene plaats naar de andere , die erg in trek is bij motorrijders uit de wijde omgeving En hard ook want het is erg bochtig en ook steil en dus word er daar veel gereden. Er rijden hier trouwens ook veel mensen op racefietsen voorbij.

Om 1/2 8 ,s avonds is het buffet en er hebben zich veel campinggasten aangemeld. Veel Nederlanders, maar ook wat Belgen en Italianen.Het is erg gezellig en een ieder stelt zich aan elkaar voor.Het buffet bestaat uit een schotel met mais, erwtjes, paprika en tomaat en verder stukjes brood met verschillend beleg en verschillende soorten kaas en gorgonzola. Daarbij wordd een rode of witte wijn geserveerd. Het smaakt heerlijk. Om een uur of tien wordt het toch behoorlijk fris en besluitn we terug te gaan naar de camper.