rondreis Europa - Reisverslag uit Venetië, Italië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Venetië, Italië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juni 2017 | Italië, Venetië

Woensdag 27-06.

Bij de camping, die heel toepasselijk VENEZIA heet, kun je voor 3 euro pp een kaartje kopen om met de bus lijn 5 of 19 naar Venetie te komen.Via een speciale uitgang opzij van de camping , kom je via een voetgangesrbrug bij de bushalte. We besloten om vroeg te gaan , maar het was bij de bushalte al druk en toen de bus kwam , was die al erg vol . Ik stond ingeklemd tussen een aantal mensen en kon me nog net vasthouden aan een armleuning.We hadden bij de receptie een plattegrond van het oude centrum van Venetie gekregen . Maar eigenlijk heb je die niet eens zo nodig , want via de bewegwiizering op de muren, kon je gemakkelijk de weg naar het San Marco-plein vinden .Soms was het even zoeken ,omdat ze dan om de hoek aan de muur hingen. Er zijn hier heel veel nauwe straatjes ,die allemaal gevuld zijn met winkeltjes voor glaswerk en bijouterien, tassen en schoenen en kleding. Ik zag op een gegeven moment een paar leuke bloesjes voor maar 8 euro, maar de een was te kort en de ander net te krap bij de mouwen. Dikke pech dus.Trouwens , als je naar de wc moet , kost je dat zo maar 1 1/2 euro en een voor een biertje ben je al gauw 7,50 euro. Over glas gesproken, op een van de eilanden , Murano genaamd , zitten heel veel glasblazers. Om daar te komen , moet 20 euro pp neerleggen,maar aangezien we al vaker een glasblazerij bezocht hebben , deden we dat maar niet.Trouwens , een gondelvaart mag dan romantisch lijken,maar dat kost je dan wel 80euro voor een 1/2 uurtje en wil dat 's nachts dan , dan kost dat 100 euro. Maar al wandelend zie je ook heel veel, zeker als je net als wij , daar 5 uur rondstruint.Je komt over heel veel bruggetjes en een daarvan is heel beroemd en heet Rialto en uiteindelijk kom je op San Marco-plein.Omdat het wat regende ,kochten we voor alle zekerheid maar een plu.Maar dat duurde maar even en later scheen de zon weer volop en werd het erg warm en benauwd. Het San Marco plein was zonovergoten en het was er ontiegelijk druk. Er zijn verschillende restaurants ,waar de obers in witte smokings rondlopen en het eten is daar onbetaalbaar.We hadden ondertussen al in een leuk klein restaurant al spaghetti gegeten. We hebben hier in Venetie goed rondgekeken. We wilden ook nog de Basilica in,maar er stond zo'n lange rij wachtenden ,dat we dat maar gelaten hebben . Via een heleboel andere kleine straatjes ,zijn we teruggelopen naar het busstation en terug op de camping zijn we bekaf in onze stoelen neergeploft. We waren rond 1/2 4 weer terug.Nadat we een tijdje gezeten hadden en ook wat gedronken , kwam Peter op het idee om nog een stukje te gaan fietsen. Dan gebruik je tenminste ook nog wat andere spieren. Ook hier moet je het fietspad delen met voetgangers , net zoals in Slowakije of Polen.Onderweg zagen we een Lidl en daar doen we dan morgen wel wat boodschappen. Via een achterafpad kwamen we langs een vaart ,waar veel kleine bootjes afgemeerd lagen en daarna bij een park met een verkeerstuin voor kinderen.. Om weer bij de camping te komen ,moesten we weer via dezelfde weg terug of over de rijksweg en dat wilden we niet,dus dan maar dezelfde weg terug.

• 28 Juni 2017 - 22:44

Antonie Van Dam:

voor al dat moois moet je dus flink in de buidel....
    wij kijken liever toch?? hahaha
    echte hollanders.

hou het goed daar

• 29 Juni 2017 - 14:39

Hennie:

Wat hebben jullie toch een geweldige vakantie. Volgens mij zien jullie deze 3 maanden veeeeel meer dan 3 maanden in Australië. Ga vooral zo door!!