rondreis Europa - Reisverslag uit Toruń, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Toruń, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Juni 2017 | Polen, Toruń

Maandag 05-06.

Vanmorgen vertrekken we naar Poznan, d,w,z via een omweg en wel via Biskupin , waar een openluchtmuseum is.Alle gebouwen daar zijn volgens oude traditie nagebouwd zonder ook maar 1 spijker te gebruiken.Alle daken zijn riet gedekt. Tevens waren er hele lange huizen, waar een aantal families in een eigen deel woonde met daarbij hun eigen bedrijfje , zoals een kaarsen maker , leerlooier, gereedschapsmaker etc. Weer anderen hadden er hun winkeltje .Helaas waren er veel objecten nog gesloten, zodat we slechts een klein deel hebben kunnen bekijken en tevens stikte het er van de muggen en het resultaat kun je je wel voorstellen.En toen : op naar Poznan ,waar we een mooie camping aantroffen.

• 13 Juni 2017 - 11:43

Marry Brentjes:

Interessante verhalen luitjes; leuk om zo in het land te duiken en te zien en beleven.
    Fijne reis en veel zon, xxx Marry

• 14 Juni 2017 - 10:56

Marielle:

Jammer dat alles in Biskupin gesloten was. Toen wij er jaren geleden waren, vonden we het toch wel indrukwekkend. Maar leuk dat jullie zo van Polen genieten! Ga vooral door met het genieten, dan kunnen wij ook meedoen :-)