rondreis Europa - Reisverslag uit Toruń, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Toruń, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Juni 2017 | Polen, Toruń

Zaterdag 03-06.

We zijn vanmorgen na het ontbijt eerst naar de Lidl gefietst. Er was ons nl. verteld , dat met Pinksteren de supermarkten gesloten zijn. en we waren bijna door onze voorraad heen.Tevens hebben we vandaag maar eens het beddengoed gewassen. je moest wel je reserveringsnummer afgeven, zodat ze wisten wie de sleutel van de wasserij had.Omdat het mooi weer was, was de was zo droog. Verder hebben we die middag lekkr luierend doorgebracht.
's Avonds gingen we in het restaurant van de camping eten en toen kwam er een Duits stel binnen, genaamd Claus en Heidi.We hebben ze uitgenodigd om bij ons aan tafel te komen en gezamenlijk te eten. Nou , dat bleek een succes, want we hebben heerlijk en gezellig babbelend met zijn 4en zitten eten. het eten was erg goed en ondanks dat de bedienden het erg druk hadden met een bbq, vergaten ze ons niet en werden we vlot bediend.

Zondag 04-06.

We zijn vandaag een stuk gaan fietsen ,maar nu aan de andere kant van de rivier.Al fietsend kwamen we langs een groot plein , waar sportactiviteiten, zoals volleybal en basketbal, gedaan konden worden.
Maar er was geen mens te bekennen.Al fietsend kwamen we op een smal pad terecht en op een gegeven moment konden we niet verder , dus dan maar terug om een ander pad te nemen. Dat voerde door een park en niet buiten het park hoorden we enorm veel honden blaffen. We kwamen bij een soort dierenasiel, want er liepen allerlei beesten rond en ook enorm veel mensen. Het was een lawaai van jewelste.Even verderop zagen we een bord met Amfitheater erop, maar om daar te komen moest een enorme hoge en steile trap op.Op de terugweg ,kwamen we langs een heel groot winkelcentrum en omdat we wel trek hadden in een ijsje, gingen we er heen , maar alles was gesloten. Toen zijn we maar naar het centrum gefietst en nadat we ze goed vastgemaakt en afgesloten hadden, zijn we aan de wandel gegaan.Op een kruispunt stond een beeld van een ezel. De ezel is een symbool voor Torun. Daar vlakbij stond de elektrische auto , waar we al eerder over spraken en we zijn met die auto een rondrit/leiding door de stad gaan maken. De jongeman die hem bestuurde, was erg blij daarmee ,want nu kon hij zijn Engels weer een beetje ophalen.Toen we langs de ruines van een oud fort kwamen , vertelde hij ons , dat het fort niet in de oorlog vernietigd was, maar door het gemeentebestuur , om te voorkomen , dat de militairen , die daar gelegerd waren, de macht over zouden nemen.

• 15 Juni 2017 - 09:35

Antonie Van Dam:

leuk om te lezen dat jullie van alles beleven...die ezel zou ik graag nog eens zien...veel plezier