rondreis Europa - Reisverslag uit Gdansk, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Gdansk, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Juni 2017 | Polen, Gdansk

Donderdag 01-06. van Sopot naar Torun.

We wilden bijtijds vertrekken ,maar daar kwam niets ven terecht. Door het afscheid nemen van het stel uit Gottingen en ook het gezin uit Litouwen liep dat al aardig uit. Daarbij kwamen we ook ng eens aan de praat met een Engels stel uit Peterboro en aangezien we daar kennissen hebben wonen , liep het nog verder uit de hand. Uiteindelijk hebben we na het uitwisselen van e-mailadressen afscheid genomen en zijn we rond 11uur vertrokken. Volgens de navi zouden we er ca. 3 uur over doen om het zuidelijker gelegen Torun te bereiken. Maar door een enorme drukte en geregeld files in de wat grotere steden waar we doorreden , hebben we er ruim 4 uur en 15 minuten over gedaan .Maar de route was best mooi met steeds wisselende landschappen.Op een gegeven moment zei de stem van google-maps, dat ze niet meer wist hoe ze ons verder kon helpen en dat kwam waarschijlijk ,omdat we niet de snelste route volgens haar systeem vogden ,maar steeds binnendoor weggetjes kozen.
Toen we de camping hadden bereikt en de camper op zijn plaats stond, zijn we gelijk maar een stuk gaan wandelen om de stijfheid uit de benen en kont te krijgen.Net naast de camping loopt een weg, die zich vlak voor de brug , die over de Wisla gaat, splitst en het stuk dat naar rechts gaat, loopt onder de brug door . Deze weg/pad bestaat uit ruwe stenen en dat loopt beslist niet gemakkelijk, maar omdat we nieuwsgierig waren, waar die heen zou lopen, volgden we dit pad nog een tijdje.Even later zagen we een ruine van een kasteel en vlak daarbij schoot er ineens een slang over het pad. Van het kasteel zijn alleen nog de toegangspoort, de muren en gedeelten van de torens over. Het is kennelijk wel een monument, want er stond een bord met uitleg bij(alleen in het Pools) en er stonden ook schijnwerpers gericht op de ruine. Bovenop de muur stond een stelletje te zoenen, maar hoe ze bovenop de muur gekomen zijn , konden we niet ontdekken. We zijn weer terug gegaan naar de camper en hebben de avond in alle rust doorgebracht

• 04 Juni 2017 - 09:46

Brother George And Herma:

leuk dat alles goed gaat geniet er maar van wij zijn nog niet op weg want George s leg is noch niet goed. Tante Lea is vorige week overladen ze was 99jaar oud dus dat was de laatste tante van george