rondreis Europa - Reisverslag uit Sopot, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Sopot, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Juni 2017 | Polen, Sopot

En verder gaan we weer.

Dinsdag 30-05.
We hebben besloten om vandaag op de fiets naar het oude centrum van Sopot en de pier te gaan.Er is gelukkig een apart fietspad aangelegd met daarnaast ook nog een aparte baan voor skeelers en skaters. Hier werd druk gebruik van gemaakt. Bij de pier , die helemaal met hout was opgebouwd , was het een drukte van belang.Er liepen tientallen schoolklassen , die vooral belangstelling hadden voor de oude driemaster die was uitgemonsterd als een piratenschip.Voor de entree op de pier moest je een kleine bijdrage betalen. Bij de pier stonden allerlei kraampjes met allerlei souvenirs en vooral ook veel prullaria.Tevens was er ook een jachthaven met aardig wat zeewaardige schepen. Voordat we de pier opgingen , hadden we onze fietsen tegen het hekwerk geplaatst en het kabelslot eromheen gedaan.We wandelden een stuk langs het strand , toen Wilma opeens zei: Oeps , ik heb mijn heuptasje met alle papieren nog in de fietstas zitten!!!!!! Dus ging Peter op een holletje terug en ik er rustiger achteraan. Gelukkig bleek mijn heuptas met spullen er nog gewoon in te zitten.We zijn toen over de pier gaan wandelen en toen we terugkwamen , bleek dat Peter zijn fiets niet op slot had gedaan, maar het sleuteltje zat er ook nog in. Hoezo ouder worden en vergeetachtig? Mket de fiets aan de hand zijn we daarna het centrum ingelopen en bij de Bobbyburger hebben we wat gegeten en de fietsen aan een stang vastgemaakt om verder door het centrum te banjeren. Sopot heeft best een leuk centrum met leuke winkeltjes en gebouwen met leuke geveltjes.
Hebben jullie weleens een kerk met een toren in trapgevelvorm gezien?
Nou wij dus nu wel. Terwijl we over een groot plein liepen , sloeg een klok 12 uur en gelijk daarna klonk er zeer harde muziek uit diezelfde toren. Het leek wel of de wereld verging en wij schrokken ons rot.Maar wat en waarom dat nu was , daar zijn we helaas niet achter gekomen.Terug bij bij de fietsen zij nwe opgestapt en zijn naar Gdansk gefietst en hebben daar bij een pier lekker wat zitten drinken en zijn daarna dezelfde weg weer terug gefietst. toen we terug kwamen op de camping had iemand zijn enorme camper pal naast die van ons gezet. Dit was echt niet leuk, maar de beste man had dat gedaan , omdat er tegenover ons een camperclub met 20 leden stond en die wilden op het vrije stuk een soort avond-eten organiseren met Reibe-kuchen en 1 van de leden had zijn auto aan onze kant gezet en zodoende was er minder ruimte . De buurman kwam later zijn excuses aanbieden, dat het zo gegaan was, maar de camper bleef wel staan. We hebben het maar zo gelaten voor de lieve vrede.

• 04 Juni 2017 - 19:34

Antonie Van Dam:

jaja ouder worden is leuk...haha ik had er bij willen zijn , om te zien hoe flitsend snel Peter heeft gelopen.

je hebt mensen en campers....maar jullie zijn lief