rondreis Europa - Reisverslag uit Sopot, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Sopot, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Mei 2017 | Polen, Sopot

31-05.Hier komt weer een vervolgverslag van onze reis door Europa.

Vrijdag 26-05.We hebben heerlijk geslapen na al het gezoek van gisteren.
Hans , de beheerder van de camping heeft gevraagd of we mee willen naar de forellenkwekerij, maar dat aanbod hebben we afgeslagen.Hij gaat de forellen vanmiddag zelf roken en dan kunnen we vanavond gerookte forel met frieten eten.Zelf zijn we 's middags lekker een stuk gaan wandelen in de bossen hier. Het zijn allemaal sparrenbossen met hier en daar wat berken erin of langs de rand.Het is hier behoorlijk heuvelachtig en je moet je soms flink inspannen om boven te komen.in het bos is het lekker koel , maar daarbuiten is het flink warm. Rond zessen staat de gerookte forel klaar en zelfs Peter vond het heerlijk, terwijl hij toch helemaal geen visliefhebber is.Alleen kon hij hem niet helemaal op. Ik daarentegen natuurlijk wel en de rest van Peters forel kreeg ik mee voor de volgende dag bij de lunch.Hierna hebben we nog wat gedronken met Hans en Ria(de beheerders) en zijn toen terug gegaan naar de camper. O,ja , de 4 huisjes , die er staan , zijn verhuurd aan 20 jongelui en die houden nu een kampvuur met muziek en dat is best gezellig om te horen.

Zaterdag 27-05.
Vandaag zijn de buren vertrokken en staan we dus moederziel alleen op het veld. Maar dat is ook wel lekker rustig, zo midden in de natuur.Deze morgen luieren we wat aan en 's middags zijn we weer een stuk gaan wandelen, maar dan de andere kant op. Opeens zag Peter een jonge vos zijn hol inschieten. Hij was jammer genoeg te laat om er een foto van te kunnen maken. We hadden de resten van de forel,die Wilma als lunch had genoten , meegenomen en deze vlak bij het vossenhol neergelegd. Hans doet dat nl. ook als hij forel heeft gegeten.'s Avonds zijn we weer naar de bar gegaan om wat te drinken en wat te kletsen. Daarna hup naar de camper en te bedde.

Zondag 28-05.
Het is vandaag windstil en bloedheet en dus geen dag om ook maar iets uit te voeren. Gelukkig hebben we een sunscreen voor aan de luifel aangeschaft een tijdje terug en die komt nu uitstekend van pas. Gelukkig kwam er later in de middag wat wind , zodat het beter uit te houden was.Morgen vertrekken richting Sopot, vlakbij Gdansk.

• 31 Mei 2017 - 20:44

Marielle:

Wat lijkt mij het leuk om ook weer eens terug te gaan. Hadden jullie nog de reistips gekregen voor de omgeving Gdansk? Ik hoop van wel, want er is genoeg te zien. Groetjes uit een lekker warm (23 graden) Nederland!