rondreis Europa - Reisverslag uit Garda, Italië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Garda, Italië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Juli 2017 | Italië, Garda

het heeft weer ff geduurd , maar hier is dan weer een vervolgverslag van onze reis.

Zondag 02-07.

Vanmorgen zijn we de camping afgegaan om de omgeving eens wat te verkennen.We willen wel eens zien waarom er zoveel motorrijders hier op deze weg rijden. Het was nogal warm en de weg is erg smal,loopt vrij steil omhoog en dan kom je bij de doorgaande weg. Toen we bij de weg aankwamen , zagen we direct dat er veel motoren naar boven en beneden aan het rijden waren.Daar tussendoor reden er dan auto's en wielrenners, die met eenzelfde noodgang naar beneden denderden.Nadat we dit een poosje aanschouwd hadden , zijn we weer naar de camping gelopen. 's Middags ben ik verkoeling gaan zoeken in het zwembad en Peter keek intussen naar het verslag van de Tour.We zagen dat het in Luik , waar zij doorreden erg slecht weer met veel regen was.

Maandag 03-07.

Vandaag doen we niet veel. Wat luieren en ik ga weer zwemmen. Vanavond pakken we weer in en gaan morgen richting Frankrijk. We willen naar Frejus, maar zien wel hoever we komen.

Dinsdag 04-07.

We hebben besloten om niet helemaal naar Frejus te rijden . Dat blijkt toch te ver,want we gaan niet via de autostrada , maar via de provinciale wegen. En die is nogal bergachtig en kent vele haarspeldbochten, zodat we over het eerste stuk al ruim 2 uur doen, want dat is het geliefde motorcircuit.De route ,die we uitgestippeld hebben, blijkt nogal lastig te zijn, want in de verschillende plaatsen, die we doorrijden ,wordt de route niet of nauwelijks goed aangegeven. en dat levert soms flink wat ergernis op. Uiteindelijk zijn we gestopt bij Villeneuve-Toubet.De camping ligt vlak bij de Middellandse Zee en Antibes. We wilden 's avonds wel een stukje lopen en evt. naar de zee, maar daar lag een spoorbaan voor en die kon je niet oversteken, dus we zijn niet bij de zee geweest.Opeens zagen we een groot terrein, waarop een hele kermis stond. Het is een permanente kermis, die daar staat en dus hebben we daar een tijdje rond gehobbeld en gekeken, om daarna weer terug te gaan naar de camping.We blijven hier trouwens niet lang ,want je betaalt voor 1 overnachting ruim 40 euro.

woensdag 05-07.

Vandaag vroeg op en rijden want we willen naar Aix en Provence en dat is toch ook nog een aardig ritje en het wordt weer bloedheet en wel zo'n 32 graden en dan wil je niet te lang in de auto zitten. Deze keer bleek de route niet zo lastig , alleen bij en in Cannes was het even goed zoeken. Via Le Muy en Le Chateauneuf le Rouge en Maximim , kwamen we in Aix en Provence en daar reden we eerst prompt de camping voorbij, maar via de inrit naar het hotel konden we omkeren en gelijk de camping oprijden. Hier blijven we een aantal dagen.Want we de stad goed bekijken en ook weer eens een paar dagen tot rust komen

• 10 Juli 2017 - 13:27

Oom Marus:

w

• 10 Juli 2017 - 13:30

M Boele:

Weer heel erg bedankt voor jullie leuke reisbeschtijvingen Ik ben daar erg blij mee.