rondreis Europa - Reisverslag uit Jelenia Góra, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Jelenia Góra, Polen van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Juni 2017 | Polen, Jelenia Góra

Donderdag 08-06.

We zijn op de fiets naar het centrum gekacheld,want we moesten de kaarten voor Ewine en Majella nog op de bus doen uiteraard ook voorzien van postzegels. Daar aangekomen , dachten we ff zo naar het postkantoor te gaan . Maar waar was dat ook al weer? Dat probleem was bij de VVV zo opgelost. Dus de kaarten gepost en op weg langs de rivier naar het meer , dat ze ons bij de VVV hadden gewezen. De tocht was prachtig langs het water over een goed aangelegd fietspad. Soms waren de hellingen erg steil en soms was het pad maar 1 fiets breed. Toen we bij een stuw kwamen,zijn we daar afgestapt en bij het restaurant wat daar lag , hebben we koffie gedronken.Peter is naar de stuw gelopen en dat was 120 treden een trap af. Daar heeft hij een stel foto's genomen en toen weer omhoog.Hijg, hijg puf,puf.Daarna zijn we verder gefietst. Na nog een aantal kilometers hield het fietspad op. Via een brug gingen we op een ander pad verder, maar dat pad werd steeds slechter met grote stenen en kuilen erin,dus zijn we maar omgedraaid en weer teruggefietst naar de stad alwaar we in een groot winkelcentrum bij een restaurant hebben zitten eten. Het was zelfbediening en bij de kassa werd je bord gewogen en aan de hand daarvan moest je dan een prijs betalen. Vanavond word er dus niet gekookt . Terug naar de camping en daar was een Engels stel aangekomen met wie we de hele avond gezellig buiten hebben zitten praten

Vrijdag 09-06.

Vandaag gaan we lopend naar het centrum om daar op ons gemak rond te kijken en te kuieren.We kwamen bij een gebouw met een aantal kleine shopjes daarin. Al rondkijkend zagen we een leuk T-shirt en overhemd voor Peter en voor net 23 euro waren we klaar.

Zaterdag 10-06.
We gaan verder en Polen uit naar Tsjechie en wel naar camping Hana bij Veverska Bityska. Op deze camping zijn we al eerder geweest en wel 9 jaar geleden.De reis verliep met horten en stoten vanwege de vele wegwerkzaamheden en dus kwamen we pas laat in de middag aan.Er is zo te zien weinig veranderd, maar het hotel wat erbij hoort is echt fantastisch opgeknapt.Op de camping was het behoorlijk druk met allerlei nationaliteiten.'s Avonds zijn we lekker uit eten gegaan in restaurant NA Nemecku en ook daar was het erg druk zodat we best lang moesten wachten voor we aan de beurt waren. Maar het eten was heerlijk.

• 15 Juni 2017 - 16:22

Antonie Van Dam:

wat een belevenissen weer....leuk om te zien dat in 9 jaar er van alles veranderd.op zo`n plek dat hadden wij ook in Zweden
    goede reis op naar de volgende plek.