rondreis Europa - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu rondreis Europa - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

rondreis Europa

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Mei 2017 | Australië, Adelaide

Donderdag 18-05-2017.
We zijn op tijd vertrokken en langs Bremen en met een grote boog om Hamburg heengereden,omdat daar altijd files staan had men ons verteld.Zo zijn we via lokale wegen naar Wismar geredenDaar staan we op een camperplaats vlak bij de West-haven.Het is er hardstikke druk en we hebben bijn a de laatste plek.

Vrijdag 19-05. We worden om 7uur gewekt door het lawaai van een vrachtwagen ,die bij de naastgelegen Netto-supermarkt word gelost.We hadden gelukkig al broodjes bij de beheerder besteld en dus konden we "s morgens ontbijten met verse broodjes.Na het ontbijt zijn we lopend naar de stad gegaan.Als je daar loopt , waan je je soms in Amsterdam met al die trapgevels en klokgevels.alleen het nadeel is dat de staten daar allemaal uit kinderkopjes bestaan en dat is erg opletten om niet te zwikken.bij het VVV hebben we een plattegrond gehaald en toen we daar ook een magneet met afbeelding wilden kopen en met de bankpas wilden betalen, bleek dat niet te kunnen,omdat je perse een duitse EC-kaart moet hebben.lop de van een straat even verderop stond een Pools Kozakkenkoortje te zingen. Dit klonk heel erg goed. Trouwens het was ook erg warm weer . Wismar is een erg mooie en leuke stad om te bezoeken.

Zaterdag 20-05 zijn we via de havens naar het centrum gelopen.Bij de 1e haven lagen prachtige zeiljachten en bij de 2e lagen voornamelijk vissersboten , waar je vis al dan niet gebakken kon kopen.en even verder lagen er vooral rondvaartboten om een tochtje op de Oostzee te maken.Op de markt hebben we maar wat gedronken en zijn toen weer teruggelopen naar de camperplaats , waar we met de buren (2 Duitse mensen) een tijdje hebben staan praten en die gaven ons een paar leuke tips om naar toe te gaan.

• 24 Mei 2017 - 21:43

Antonie Van Dam:

heey globbetrotters...de reis is begonnen...leuk dat we weer mogen meegenieten!! De start was wel weer een spannende met accu problemen....jullie zijn opweg....en gaan weer mooie dingen zien en beleven...en wij genieten op afstand mee.
    geniet en tot de volgende