Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Augustus 2015 | Australië, Adelaide

Donderdag 27-8. 16Gr en wisselend bewolkt en af en toe een bui.

O'Halloran Hill.
We hebben afgelopen nacht heerlijk geslapen in een gewoon bed.Na het ontbijt ging Peter met George mee en ik met Herma. Op donderdag gaat ze naar een club, waarde dames aan handvaardigheid doen,zoals borduren, op een speciale manier tekenen en herma maakt daar kaarten.1 van de dames heeft een voorbeeld en die kun je dan zelf namaken.Ik heb er ook 1 gemaakt. om 1/2 11 stoppen ze en dan drinken ze thee of koffie. Iedereen neemt zijn eigen materiaal mee. Het is er best gezellig en de kosten zijn laag.Om 1/2 12 gaat iedereen naar huis. Om de beurt hebben 2 mensen keukendienst en tussendoor leest er iemand een gedicht voor of een verhaal.Nadat we zijn weggegaan , hebben we eerst nog boodschappen gedaan. Na de lunch hebben we gezellig met zijn 4en zitten kletsen en 's avonds hebben we een dvd gekeken.Het verhaal ging over een jonge vrouw ,die op de fiets in Alice Springs aan komt samen met haar hond.Ze wil daar gaan werken om met haar verdiende geld ,kamelen te kopen en daarmee een tocht te maken dwars door de woestijn naar de Indische Oceaan. Ze moest eerst leren om met die beesten om te gaan en ze wordt regelmatig in het begin uitgebuit door haar werkgevers in verschillende baantjes.Uiteindelijk heeft ze het geld bij elkaar en gaat ze met haar hond en de kamelen(Dromedarissen) op pad. Na veel ontberingen , waarbij haar hond sterft door vergiftiging , bereikt ze de oceaan,zo nu en dan geholpen door een persfotograaf. Het is best een mooie film.Daarna zijn we lekker gaan slaPEN