Down Under - Reisverslag uit Peterborough, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Peterborough, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Augustus 2015 | Australië, Peterborough

Zaterdag 22-8.

het is wisselend bewolkt met zo nu en dan zon en regen en we gaan van Hawker naar Peterboruogh.

Na het ochtendritueel vertrokken we om eerst naar de Sacred Canyon te gaan.Maar hoe verder we in de richting van Wilpena kwamen ,hoe grijzer en dreigender de lucht er uit zag. Op zo'n 20 km. van Wilpena begon het te regenen en niet zo zachtjes ook.. Het was egaal donkergrijs en de wolken hingen zo laag tussen de bergen, dat we besloten om om te keren,want met deze regen wil je niet over een gravel-road kachelen en dan ook nog eens zo'n 28 km.Dus terug naar Hawker en het weer klaarde helemaal op. Vlakbij Hawker ligt ook nog een Lookout genaamd : The Jarvis Hill Lookout.en omdat het daar droog was, zijn we de gravel-road opgereden naar de Lookout. Het laatste stuk was heel erg steil, zo'n 19%.
Daar aan gekomen ,bleek er een walk-trail te zijn naar de lookout. Deze hebben we een stukje gedaan. Hij liep hoofdzakelijk over rotspartijen en was ook erg steil en hoog. Wel zo'n 750 m en daarom zijn we na een tijdje gestopt en omgedraaid en weer naar de Van gelopen.Na deze wandeling ,zijn we richting Carrieton gerden en daar was niets te beleven en dus zijn we doorgereden naar Orroroo. Ondertussen hadden we dorst gekregen en hebben daar dan ook wat gedronken.Onze lunch hadden we al in de van tijdens de rit genuttigd.Ook hier was het droog en er scheen een flauw zonnetje. Toen moesten we nog 51 km. rijden om in Peterborough te komen.Na aankomst zijn we eerst even door het plaatsje gereden om te zien of er wat te beleven valt. Maar het is zaterdag ,dus de meeste winkels zitten dicht, op het cafe en de supermarkt na. dus zijn we meteen naar de camping gegaan, de enige hier en hebben voor 2 nachten geboekt. 's avonds in de kampkeuken ,tijdens het eten koken , troffen we gezellige mensen en tijdens het eten hebben we met hun lekker zitten kletsen over van alles en nog wat. Echter na een tijdje werd het daar wel erg fris door de harde wind en besloten we naar de Van te gaan.