Down Under - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Augustus 2015 | Australië, Port Lincoln

woensdag 12-8.
bij het vertrek was het wisselend bewolkt met buien en de temperatuur komt op zo,n 16 gr. en zo nu en dan hebben we wat zon.
We gaan van Streaky-Bay via Elliston naar Port Lincoln. Vankorgen toen we wakker werden met veel moeite, we haden de afgelopen nacht slecht geslapen vanwege de storm ,die er woei, was de wind flink afegnomen.We vertrekken bijtijds zo rond een uur of 9.15. De golven in de baai van Streaky-Bay hadden geen schuimkoppen meer zoals gisteren.De weg naar het zuid-oosten is beslist niet saai. Hij is heuvelachtig en de landbouw wordt afgewisseld met veeteeltbedrijven, want we zien regelmatig hele kuddes schapen lopen.En dan moet je als automobilist soms goed opletten, dat er geen schaap voor je auto loopt ,omdat ze best wel eens ontsnappen en vlak langs de weg lopen te grazen.Af en toe kregen we een flinke regenbui en een zeer natte douche van een road-train. bij elliston zijn we bij11en gestopt om wat te drinken bij een bakkertje. Dus we bestelden een pot thee voor2.Wat in dat plaatsje erg leuk is, is dat een aantal huizen helemaal beschilderd zijn. zo ook de VVV.op dit gebouw stond het landleven uit de jaren 50 afhebeeld.Vlakbij was het openbare toilet en je hoefde je niet af te vragen welke kant voor de mannen of voor de vrouwen was.Ook zijn we nog even bij de baai gaan kijken en hier sloegen de golven hoog de wal op.Een stuk in zee moest haast wel een rif liggen ,want ook hier sloegen de golven hoog overheen . Echt een prachtig gezicht ,maar met een schip hoef je hier niet binnen proberen te vareb ,want dan sla je zo op de rotsen, die je boven de branding uit ziet.tevens hebben we daar ook maar getankt en daarna weer verder gereden. Onderweg wilden we onze lunch opeten en gingen we op zoek naar een parkeerplaats.Eindelijk vonden we er1 ,maar dat was wel wonderlijk ,want tussen de bomen waren touwen gespannen en aan die touwen hingen allemaal knuffelberen. En voor die hangende beren ,stond een grote blauwe beer met tussen zijn voorpoten een soort schrift met daarop een tekst voor mensen ,die aan depressiviteit lijden.Met vooral adviezen ,hoe hier mee om te gaan en dat je je niet hoeft te schamen om dan een knuffelbeer te nemen om je te troosten en te sterken.Het zou je helpen om je depressiviteit te overwinnen.Daarom hingen daar al die beren en er was ook nog een kastje ,waar je geld in kon doen om deze actie te steunen.Terwijl we dit bekeken begon het weer te regenen en we besloten om onze lupa's in de Van tijdens het rijden op te eten.Tot overmaat van ramp was 1 van peter zijn gehoorapparaten gestopt met werken en toen we in port Lincoln aankwamen ,zijn we gelijk naar de VVV daar gegaan om te vragen naar een zaak om de mobiele wifi op te laden en om te informeren of ze daar een audicien hadden ,die naar het gehoorapparaat zou kunnen kijken en evt .repareren.De wifi was snel geregeld en toen bij de audicien was het gehoorapparaat ook zo weer ok. Er zat vuil bij het filter en dat hebben ze er uit gehaald. nu op zoek naar de camping. ondertussen was het weer opgeklaard en de wind was nagenoeg verdwenen en de temperatuur was opgelopen tot zo,n 18 gr. We blijven hier 3 nachten

• 15 Augustus 2015 - 09:52

HenT:

Wat stond er dan op die WC's zodat je je niet af hoefde te vragen waar je heen moest? (Anders dan normaal bedoel ik natuurlijk).

Veel plezier nog !
    Gr. HenT