Down Under - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Ceduna, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Augustus 2015 | Australië, Ceduna

Maandag 10-8 zonnig en 17 gr.
Van Eucla naar Nundroo via Nullarbor.

O, ja we zijn dus even naar het telegraafstation gereden om het te bekijken. bij dit station werd voor het eerst in 1896 contact gelegd met de rest van Australie en Londen en toen met de rest van de wereld. Er is alleen een ruine van over
Toen we vertrokken stond er nog steeds een harde wind, maar gelukkig hadden we de wind in de rug en dat scheelt aanzienlijk in het verbruik van de benzine.De omgeving is open met nagenoeg geen begroeiing.Er valt dus weinig te zien. Allen het tegemoetkomende verkeer zort voor wat afleiding en vnl. de road-trains.Toen we in Nullarbor aankwamen , hebben we gekeken of we hier de rest van de dag en de nacht wilden doorbrengen. Maar het was er zo kaal en zonder beschutting ,dat de wind er overheen joeg.We besloten om toch maar door te rijden en bij het volgende road-house te overnachten.Hier stonden gelukkig wat gebouwen en bomen en dus was er meer beschutting tegen de wind.De camping was niet groot.Je moet gebruik maken van de toiletten en de douches bij het moetel. Het was niet echt veel soeps ,maar voor $20 kan je niet veel verlangen.Trouwens , douchen hebbenwe maar even gelaten ,want ze waren steenkoud.De buurman op de camping , raade ons aan om de aardappelen en de uien te koken en te bakken , want dan hoeven we ze morgen , als we de grens met South-Australie overgaan , niet in te leveren.Zo gezegd ,zo gedaan, maar aangezien er hier geen kampkeuekn is,moet ik het in de Van doen. Je kunt je voorstellen, hoe de Van naar de uien stonk. Maar je moet maardenken, dat het goed is tegen verkoudheid. Na nog een potje kaarten, zijn we vroeg gaan slapen