Down Under - Reisverslag uit Jerramungup, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Jerramungup, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Augustus 2015 | Australië, Jerramungup

Maandag 3-8. zon en wolken ,maar droog en we gaan van Denmark naar Jerramungup.

Vanmorgen zijn we maar weer bijtijds opgestaan en hebben na het ontbijt onze spullen weer ingepakt om op weg te gaan naar Jerramungup
We waren al vroeg op weg nl. om 9.15 uur.Het zonneteje scheen heerlijk, soms was hij even weg , maar telkens kwam hij weer te voorschijn.En gelukkig is het droog en dat is al hardstikke fijn.O, ja ,wat was de reden dat gisteren de stoom uitviel?
Peter, die een medewerker aangesproken heeft om de stroomuitval te melden, kreeg te horen dat er water in de schakelkast was gekomen en om kortsluiting te voorkomen , schakelt de kast dan automatisch de stroom uit.Maar goed , we zijn onderweg en deze weg is tamelijk recht, echter wel weer heuvelachtig. We rijden nu tussen veel veeteelt bedrijven door en een enkele winery.Nadat we in een nederzetting, Wellstead, wat te drinken hebben gehaald en opgedronken rijden we verder en zien ineens hele grote velden met bloeiend koolzaad.Dat is echt mooi om te zien, vooral als de zon er op schijnt.tussen de middag hebben we op een parkeerplaats onze lupa's opgegeten met een beker melk erbij.Om even over enen kwamen we in Jerramungup aan. Dit is ook een klein dorp en hier blijven we vannacht op een kleine , knusse camping. We kunnen gaan staan waar we willen , want verder is er niemand.Daarna hebben we het dorp nog even onveilig gemaakt en bij de plaatselijke supermarkt , een zakje pepermunt gekocht en even verderop bij een cafe een milkshake.Nadat we verder liepen , zagen we opeens een prachtig nieuw speelterrein voor de kinderen van het dorp met allerlei speelvarianten en zelfs een kunstgras veld om te hockeyen of te voetballen. Toen zijn we weer naar de camping gelopen , waar ik dit op papier zet en Peter tijdens het koken een haardvuur heeft gemaakt in de open haard en we zijn blijven hangen tot een uur of 8. Daarna hebben we de Van opgezocht.