Down Under - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Juli 2015 | Australië, Margaret River

Donderdag 30-7.
Er is vandaag 49% kans op regen en het word weer 18 gr.

Margaret River.
Na het ontbijt zijn we met papier van Mat, we denken dat hij Matthieu heet,naar Surfers Point gegaan bij Prevelly Beach.Daar kun je vanaf een hoog uitkijkpunt , kijken naar enorme golven ,waar de surfers gebruik van maken. Er waren zo'n 15 mensen aan het surfen, allemaal uiteraard met een wetsuite aanen soms zelfs met een helm op. De golven zijn hier echt veel hoger dan op de andere plaatsen, die we gezien hebben.Nadat we wat foto's gemaakt hadden, zijn we naar een ander strand gereden.Dit uitzicht viel een beetje tegen en dus zijn we doorgereden naar Grace Town. Daar hebben we ook een tijdje naar de branding staan kijken. De golven hier zijn niet zo hoog en er zijn hier niet zo veel mensen aan het surfen.Nog 2 andere plekken ,die mat aangewezen had, hebben we gelaten voor wat ze waren. De weg ,die we volgden ,is werkelijk prachtig met een voortdurend wisselend landschap en erg heuvelachtig en bochtig. Maar ook best wel prettig om te rijden.Ook hier zien we weer veel Aronskelken langs de weg.En wat je hier ook veel ziet ,zijn wijngaarden , de 1 na de ander met allemaal prachtige namen. Tussen de wijnranken door lopen de schapen om het gras kort te houden.Rond 11 uur begon het te regenen. We zijn tot Busselton gereden en hebben daar een paar heerlijke broodjes gekocht en opgepeuzeld.Omdat het weer er niet beter op werd ,zijn we terug gegaan naar M.R. en nog wat door de stad geslenterd. Ja het was zowaar even droog met een zonnetje. We hebben bij de VVV snel informatie ingewonnen over een aantal grotten in de omgeving. Er zijn er 4 in de buurt en als we morgen naar Augusta rijden , komen we er langs en dan wille we de Jewell Cave gaan bezoeken. De zon is ondertussen ook weer achter de wolken verdwenen en het is beginnen te motregenen e n het gaat nu steeds harder, dus gauw terug naar de Van

• 31 Juli 2015 - 11:02

Antonie:

vandaag 18 gr ..GEEN REGEN EINDELIJK...het leek wel herfst.
    He t weer wordt langzaam aan weer zomer!!!
    a.s. maandag misschien 30 gr.

Veel mooie momenten in de grotte gewenst!!!