Down Under - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Juli 2015 | Australië, Coral Bay

Maandag 13-7.20gr en zwaar bewolkt met af en toe wat spetters. Gelukkig weinig wind en we gaan van Exmouth naar Coral bay en daarna door naar Minilya Roadhouse.We hebben de boel ,zoals de luifel ,ztarerdag al vast maar ingepakt ,omdat het weer niet al te best was en er erg veel wind stond.
Zo gaan we weer vroeg op pad en Coral bay , here we come.Veel mensen hebben ons deze plek al aangeraden en de afstand is maar 150 km. ,dus vandaag een makkie voor Peter.De schapen liepen nog steeds rond te banjeren vlak langs de weg en het blijft dus opassen geblazen, dat ze niet zomaar de weg oversteken.Je kunt nu goed zien dat het flink geregend heeft de laatste 2 dagenHier en daar staan er flinke plassen langs de weg.
Wat je hier erg veel ziet zijn de zgn. Floodways. deze worden aangegeven met borden en vaak staan er ook peilstokken om aan te geven hoe hoog het waterkan komen te staan in die dieptes.Vaak zie je bij zo,n floodway ook een creek, die dan of er dwars overloopt of net onderdoor gaat.In deze creeks zagen we op de heenweg geen water en nu wel.
Zo ondertussen zijn we een aardig stuk gevorderd en we zijn bij de afslag naar Coral Bay.Daar aangekomen rijde we gelijk door naar het centrum,want we willen nu toch wel wat drinken en niet alleen maar water.Wel , het is me daar een drukte van belang en wij op zoek naar koffie/chocolademelk. Ook bij de daar gevestigde bakkerij is het enorm druk ,dus eerst maar op zoek naar een w.c. en dan naar de bakker.Het is er stampvol en als je je bestelling doet krijg je een nummer.Trouwens je kunt dwars door de zaak heen kijken en alle bezigheden ,zoals het bakken van broodjes, rolls en wat dies meer zij goed zien.Zo kon je goed zien wat er allemaal in en uit de oven ging op grote ronde bakplaten ,die rond draaiden, zoals in een magnetron ,maar dan vele malen groter.Er stonden 2 jongedames achter de toonbank om te helpen, 2 dames waren bezig met de drankjes( vooral koffie ,thee en chocolademelk en een derde rende rond om de bestellingen zowel binnen als buiten af te geven en 1 dame was continu bezig de vitrines aan te vullen en in de bakkerij waren constant 2 mannen van alles aan het bakken.Het leek wel een bijenkorf.Nadat we de koffie op hadden ,zijn we via de VVV teruggelopen.ondertussen hadden we al bemerkt ,dat er op de camping geen plaats meer voor ons was, ook daar was het mudvol, dus zijn we maar doorgereden naar Minilya Roadhouse.Af en toe spetterde het nog wat en we zijn even gestopt om onze lupa,s op te eten.Onderweg hadden we trouwens al geregeld leuke witte bloemen gezien en bij de parkeerplaats stonden er ook wat en daar heeft Peter een foto van gemaakt. Nu zijn we aangekomen bij Minilya en daar kwamen we erachter ,dat we het afwasmiddel en de afwasborstel in Exmouth in de kampkeuken hadden laten staan. hier in de shop hebben ze die spullen niet,maar morgen komt er weer een dag

• 16 Juli 2015 - 06:42

Antonie:

Heey, hier is het ook regen en zon af wisselend....prima weer om te wandlen..vandaag de laatste dag van het sjoelen...en dan is het hier vakantie!!!
    ben zooooo benieuwd naar de foto`s van jullie
    goede reis naar de volgende plek