Down Under - Reisverslag uit Karratha, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Karratha, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Juli 2015 | Australië, Karratha

Vrijdag 10-7, Bij het opstaan zon en wat wolken en 28 gr..
We gaan vandaag van Karratha naar Nanutarra via Roebourne.
We hebben vanmorgen na het ontbijt eerst de laatste spullen opgeruimd, zodat we weer op weg kunnen.We hadden nog niet zover gereden of we zagen langs de weg verschillende soorten bloemen,zowel rode als blauwe en paarse bloemen en Peter wilde stoppen om er eens goed naar te kijken, maar er was geen parkeerhaven te bekennen en er zat ook verkeer achter ons. dus dan maar doorijden.Zo rond twaalven zagen we een bord langs de weg met daarop "Roadwork Ahead"wat aangeeft , dat ze aan de weg aan het werk zijn, maar wat we ook zagen , geen arbeiders of machines. Zeker vergeten om de borden weg te halen na de vorige werkzaamheden.Echter een flink eind verder, zeker wel 5 km. werd er wel degelijk aan de weg gewerkt.Wij moesten stoppen en dat duurde zeker 20 minuten, voordat we verder konden en wat waren ze nu aan het doen? Ze waren de weg aan het schoonvegen ,want er lag rode aarde op de weg.Zoiets doms hebben we nog nooit gezien.Na nog zo,n 15 km. kwamen we aan in Fortescue River. Dit is geen dorp , maar een Roadhouse bij de Rivier.Natuurlijk is er ook een benzinepomp en een camping. Het ziet er niet en hier blijven we dus echt niet overnachten. Wel hebben we er even koffie/choco gedronken en toen gauw weer verder richtingNanutarra.Hier blijven we vannacht en nadat we Van hebben geinstalleerd en de luifel hebben uitgezet, is Peter gaan lopen met de camera , omdat ernaast de camping een rivier loopt met 2 bruggen eroverheen. Een oude en een nieuwe en de oude is nu alleen nog maar in gebruik als uitkijkpunt over het dal. Daarnaast ligt een Rest Area , waar je kunt picknicken en uitrusten ,zoals het woord al aangeeft.Hij heeft daar prachtige foto,s genomen van de omgeving.
De rivier heet trouwens de Ashburton River

• 13 Juli 2015 - 11:12

Ria En Bert:

Hallo Peter en Wilma,

Je eerste bericht van 10:42 (hier) is wel aangekomen, maar kunnen we om de een of andere reden niet openen. Leuk jullie even gesproken te hebben en dat daar alles goed gaat. we blijven jullie volgen.

ReB

• 13 Juli 2015 - 11:36

HenT:

Nu je op de kaart aangeeft waar jullie zijn, kunnen we jullie ook redden als dat nodig is. Dus blijf het aangeven