Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juli 2015 | Australië, Adelaide

Donderdag 2-7.

Het wordt vervelend , maar daar is ie weer : de zon en 32 gr.. Vandaag gaan we van Halls Creek naar Fitzroy Crossing. Deze reis zal niet zo lang duren,want de afstand is maar 290 km.We willen wel naar Broome ,maar dan moeten we nog eens een keer 394 km. erbij faleggen en dat vinden we teveel voor 1 dag.Deze route kent heel veel saaie stukken met kaal en vlak land en dan weer een partij rotsblokken, die er zomaar lijken zijn neer gegooid , omdat ze over waren. Zelfs de parkeerplaatsen zijn kaal en onaantrekkelijk met alleen maar een vuilnisbak en geen enkele zitplaats of afdak ter bescherming tegen de brandende zon. Zelfs je behoefte moet je maar ergens tussen de struiken,als die er al zijn , of in het hoge gras, doen.
Wat je wel zo nu en dan ziet zijn wat koeien of paarden, maar voor de rest is het er gort droog.Plotseling zagen we een bord met daarop "one lane bridge" en dat betekent dat de brug ,die je over moet maar 1rijstrook heeft en dat je dus goed op moet letten of er van de andere kant geen verkeer aan komt .Bij Fitzroy-crossing zijn er zelfs 2 vlak achter elkaar.We waren lekker vroeg in Fitzroy en daarom zijn we na de lunch naar het dorp gelopen. dat is zo,n 2 1/2 km. en dat bij 32 graden. Onderweg kwam peter er achter , dat hij zijn portemonaie was vergeten. Gelukkig had hij wel zijn bankpasjes bij zich ,dus dan maar op zoek naar een ATM ,zoals ze dat hier noemen, dus een flappentap.Bij de Shellpomp geen ATM,dus op naar het centrum naar de supermarkt of het postkantoor. Maar ook daar waren geen ATM,s.Gelukkig hadden ze bij de BP-pomp een stukje verderop wel een ATM, ja zelfs 2. Daar hebben we in het Roadhouse gelijk maar wat gedronken, voordat we de terugweg aanvaardden.Bij een van de one -lane- bridges stond een auto stil met daarop een bord met daarop het woord OVERSIZED, wat aangaf dat er een zeer grote truck met een buitenproportionele lading aankwam en dat iedereen dan aan de kant moet .De truck , die geladen was met een zeer grote graafmachine kwam heel langzaam en voorzichtig sturend over de brug ,want hij had aan weerszijden slechts een cm of 5 ruimte over.Alles ging echter goed en daar heb ik uiteraard een paar leuke foto's van gemaakt. Terug op de camping hebben we even zitten skypen met Hennie en Theo, totdat de verbinding werd verbroken. Later bleek , dat het tegoed op de Wifi op was en dat hij dus opgeladen moet worden. Dat gaan we morgen in Broome dan wel doen

• 05 Juli 2015 - 20:36

Antonie:

Heey beides,

Het blijft een feestje van jullie te lezen.
    Je reist echt mee.
    Wij hebben hier ook wat te melden.
    De tour de France is gestart vanuit Utrecht.

Ik stond in mijn clownspak heel dicht bij..
    Kon ze zo een hand schudden.
    Stoer he
    Mooi weer doet het bij ond ook goed.

Maar jullie winnen glansrijk met de temperatuur!!!
    goede reis en tot de volgende

• 06 Juli 2015 - 12:07

Marry Brentjes:

Wat heerlijk om zo te kunnen blijven rondtrekken.
    Afgelopen week een korte week doorgebracht met goede vriendin en gefietst in een "tropische" warmte.
    Reis lekker door, ik blijf lezen!